Tilmelding til nyhedsbrev
Navn
Efternavn
Postnummer
Fødselsdato
Mail
Fortrolighedspolitik for mailabonnement
Tilmeld dig
Vi ringer gerne til dig!
Fornavn Efternavn
Telefonnummer
Meddelelse
Ønsket tidspunkt

OM OS KONTAKT OS
Almindelige spørgsmål

Nedenfor har vi samlet de mest almindelige spørgsmål, som er værd at læse igennem. Husk altid at have reservationsnummeret tilgængeligt, når du kontakter vores rejsekonsulenter.

FØR JEG BESTILLER MIN REJSE
Hvad med pas og visa?
Inden du bestiller en rejse, skal du have fundet ud afhvad der kræves for at besøge det land du vil rejse til, samt hvor længe dit pas skal være gyldigt. Du kan finde al information om pas og visa her
 
Skal jeg vaccineres?
Det er den rejsendes ansvar at sørge for de nødvendigevaccinationer i forbindelse med rejsen. Kontakt din læge eller sundhedscenter for mere information om, hvad der gælder for det land du rejser til.
 
Skal jeg have en rejseforsikring?
Vi anbefaler alle vores rejsende at have en rejseforsikring, og det er vigtigt at gennemgå jeres forsikringsdækning inden afrejse.
 
Kan jeg rejse hvis jeg er under 18 år og uden en voksen?
Når du rejser uden din værge og er under 18 år, men over 16 år, skal der udfyldes en såkaldt fuldmagt, hvor værgen/erne godkender rejseaftalen. Den mindreårige skal oplyse ved reservationen at han eller hun er mindreårig. Fuldmagten kan downloades fra vores hjemmeside. Dette gælder på charterflyvninger.
På flyvninger med rutefly skal man altid være 18 år.
 
Kan et barn rejse alene på vores fly, et såkaldtuledsaget barn?

Børn under 16 år må ikke rejse uden ledsagelse af en voksen på charterfly. Børn under 18 år må ikke rejse uden ledsagelse af en voksen på rutefly.

SPØRGSMÅL VEDRØRENDE BESTILLINGEN FØR AFREJSE
Hvordan kan jeg bestille rejsen?
Du kan booke direkte på hjemmesiden eller kontakte vores rejsekonsulenter på telefon eller mail.
 
Kan jeg ændre i min reservation efter at jeg har gennemført reservationen?
Dette afhænger af hvilken type billet du har købt og hvor lang tid der er til afgang og om du har købt en ombookings og afbestillingsbeskyttelse. Du skal altid kontakte vores rejsekonsulenter for personlig håndtering af eventuel ombooking.
 
Jeg skrev den forkerte fødselsdato, forkert navn, glemte et mellemnavn osv. Hvordan kan jeg rette det?
Du skal kontakte vores rejsekonsulenter på telefon eller mail, så snart du opdager fejlen. Vær opmærksom på at der kan være gebyr i forbindelse med rettelse af fejl.
 
Kan jeg få ekstra rabat, hvis jeg bestiller gennem en rejsekonsulent?
Nej, prisen er den samme som på hjemmesiden.
 
Er der et ekstra gebyr hvis jeg bestiller hos en rejsekonsulent?
Nej, prisen er den samme som på hjemmesiden.
 
Hvad er rabatkoder/kampagnekoder, og hvor kan jeg finde dem?
Kampagnekoder er noget, vi informerer om i vores nyhedsbrev, sociale medier eller andre annoncer. Dette er en særlig rabat, der gælder for bestemte rejser og bestemte perioder, og den skal indtastes i rabatkodefeltet ved bestilling af rejsen online på vores hjemmeside. Rabatkoder kan kun tilføjes direkte ved bestilling og rejsen kan kun bookes online på hjemmesiden og kan ikke tilføjes efterfølgende.
 
Hvordan betaler jeg for min rejse?
Du kan logge ind på din profil på vores hjemmeside og derfra betale din rejse med kort.
 
Hvornår skal rejsen betales?
Når du foretager en reservation, skal et depositum være tilgængeligt for os med det samme på reservationstidspunktet. Depositummets størrelse kan derimod variere alt efter, hvor du rejser hen, og hvilken type rejse du bestiller. Den endelige betaling for hele rejsen varierer, om du bestiller en rejse med charterfly eller med rutefly. Se rejsebetingelserne.
 
Får jeg en refusion, hvis jeg afbestiller rejsen?
Afhængig af hvilken type rejse du har bestilt, kan det nogle gange være muligt at få dele af beløbet tilbagebetalt alt efter, hvor langt der er tilbage til afrejse. Normalt får du aldrig det betalte depositum tilbage og det overskydende beløb er afhængig af antallet af dage til afrejse, se rejsebetingelserne.
 
Får jeg refusion, hvis jeg bliver forhindret i at rejse på grund af sygdom?
De almindelige afbestillingsregler gælder, og for at sikre dig mod eventuel sygdom skal du sørge for, at du har en privat afbestillingsbeskyttelse i din forsikring eller købe den separate. Du bør derfor altid kontakte dem direkte i tilfælde af sygdom og få vejledning i, hvordan du kommer videre. Oftest kræver disse dokumentation for, at rejsen er bestilt og en lægeerklæring.
 
Hvordan kan jeg tilføje bagage til min reservation?
Du tilføjer bagage direkte ved booking, men skulle du glemme dette, kan du altid kontakte vores rejsekonsulenter på telefon eller mail.
 
Kan jeg tilføje ekstra bagage, såkaldt ekstra bagage ud over de bestilte 20 kg?
Dette afhænger af hvilket flyselskab du rejser med og du skal derfor læse under fanen, der hedder flyselskaber.
 
Hvorfor ændrer prisen sig fra den ene dag til den anden?
Neckermann Nordic har ligesom andre arrangører løbende opdateringer på priserne, hvilket betyder at priserne kan gå op eller ned. Priserne varierer afhængigt af udbud og efterspørgsel. Den aktuelle pris oplyses ved booking. Ved eventuel prisnedsættelse refunderes forskellen ikke.
 
Kan jeg booke et værelse med en særlig udsigt?
På nogle hoteller kan du vælge et værelse med havudsigt ved booking, hvilket normalt koster lidt mere. På disse hoteller kan du ikke indtaste ønsker om f.eks. havudsigt.
 
Hvordan fungerer det med specielle ønsker?
Vi modtager gerne forespørgsler og sender dem videre til hotellet. Det kan fx gælde værelsesplacering eks. en bestemt etage, bestemt værelse, lokation eller lignende, eller hvis du har flere værelser i din booking, kan du ønske at du vil have dine værelser ved siden af hinanden.
Hotellerne forsøger at imødekomme ønsker, men kan ikke garantere at de bliver opfyldt.
 
Hvis vi er en stor gruppe, får vi grupperabat?
Grupper er underlagt særlige regler og har grupperabatter. For at være en gruppe skal der være mindst 15 voksne. Kontakt vores rejsekonsulenter for et tilbud. Bemærk at regler for grupper kan variere og gældende regler kan indhentes med tilbud.
 
Min reservation er blevet annulleret, hvad skal jeg gøre?
Det kan skyldes, at betalingen ikke er gået igennem, og når penge ikke er modtaget rettidigt, annulleres rejsen automatisk. Du kan også have foretaget flere lignende bookinger uden betaling.
Bemærk venligst at hvis du foretager mere end én booking, dvs. dobbeltbookinger og betaler for dem, sker der ingen automatisk annullering og normale rejsebetingelser gælder for alle billetter.
 
Jeg har et problem med min reservation/betaling, hvad skal jeg gøre?

Du bør altid kontakte vores rejsekonsulenter direkte på telefon, hvis du har problemer med selve bookingen eller betalingen. Hvis du venter længere eller mailer, kan det resultere i at rejsen forsvinder.

SPØRGSMÅL VEDRØRENDE FLYREJSEN
Skal jeg printe min billet?
Nej, du behøver ikke printe billetten det er nok at du kan vise den på fx din mobiltelefon.
 
Kan jeg tjekke ind online?
Dette kan variere mellem de forskellige flyselskaber, se derfor venligst under menuen flyselskaber og under det respektive flyselskab. Bemærk, at der er flyselskaber, der opkræver ekstra gebyr, hvis du ikke tjekkerind online.
 
Kan jeg bestille en plads på forhånd på flyet?
Dette kan variere afhængigt af hvilket flyselskab du rejser med. Du finder al information på vores hjemmeside under flyselskaber.
 
Hvis vi ikke forudbestiller pladser, kan vi så stadigsidde sammen?
Tildelingen af ​​sæder varetages af flyselskabet, og de gør altid deres bedste for at sikre at rejseselskaber i samme booking kommer til at sidde sammen. Det er dog ikke en garanti, da mange faktorer spiller en rolle for selve siddepladsen, såsom hvordan rejsegruppen er sammensat, antal spædbørn, antal forudbestilte sæder med mere som flyselskaberne skal tage højde for.
 
Hvornår skal jeg være i lufthavnen i forbindelse medafrejse?
Du bør være i lufthavnen mindst 2-3 timer før afgang, men i højsæsoner og større rejseweekender bør du møde op i ekstra god tid. Følg derfor altid din lokale lufthavns hjemmeside.
 
Er der kun danske afgangstider på flybilletten?
Rejsetidspunkterne er altid angivet i lokale tider.
 
Kan jeg flyve når jeg er gravid?
Der gælder særlige regler for gravide, alt efter hvor langt inde i graviditeten man er. Læs mere på hjemmesiden under menuen afrejse.
 
Hvordan finder jeg ud af tidsplanændringer inden afgang?
Nogle gange er flyselskaberne nødt til at ændre deres afgange på grund af fx trangt luftrum, lufthavnens øvrige trafik, ændringer i fartplaner med mere. Når dette sker, sender vi en besked via e-mail. Det er derfor vigtigt, at du hele tiden tjekker din e-mail.
 
Hvordan finder jeg ud af en flyforsinkelse?
I tilfælde af flyforsinkelser der opstår i lufthavnen, skal du notere dig oplysningerne fra flyselskabet eller dets repræsentanter. Hvis der er en større flyforsinkelse som vi finder ud af i tide eller at forsinkelsen er meget lang, kan vi kontakte dig via e-mail/SMS. Men bemærk at flyforsinkelser normalt sker med kort varsel, når du normalt allerede er i lufthavnen.
 
Hvor meget bagage kan jeg tage med?
Dette kan variere mellem de forskellige flyselskaber, se derfor venligst under menuen flyselskaber og det respektive flyselskab. Generelt skal du tilføje indtjekket bagage på 20 kilo som et ekstra tillæg til billetten, mens du kan medbringe en håndbagage gratis. Dog skal du kontrollere, hvilken størrelse der gælder for håndbagage, da dette også varierer mellem flyselskaberne.

Må jeg medbringe en klapvogn eller kørestol på flyrejsen?
Både kørestole og rollatorer kan medbringes gratis. Du kan også tilføje assistanceservice i lufthavnen via vores rejsekonsulenter.
Børn under 2 år kan normalt medbringe klap/barnevogngratis. Børn over 2 år kan have en barnevogn med, men du skal købe indtjekket bagage, og bemærk, at barnevognen tæller med i den indtjekkede bagages samlede vægt på 20 kg. Se under menuen flyselskaber og det respektive flyselskab.

 

SERVICE PÅ DESTINATIONEN
Jeg har købt transfer, hvordan fungerer det?
Du vil få information før afrejse om, hvordan det fungerer på netop din destination, da det varierer afhængigt af, om du rejser med privat transfer eller med fælles bus.
Men generelt er der repræsentanter udenfor ankomsthallen med et skilt, eller du vil blive henvist til en specifik skrank. Du bliver derefter vist til det rette køretøj. For transfer i forbindelse med hjemrejsen vil afhentningstidspunkterne blive oplyst dagen før hjemrejsen.
 
Kan jeg købe en transfer direkte i lufthavnen?
Det er ikke altid muligt, så sørg for at du altid har booket transfer før afrejse, dog senest 24-48 timer før, afhængigt af rejsedestinationen.
 
Hvordan kontakter jeg Neckermann Nordics personale på destinationen?
Før afgang eller ved ankomst får du besked med aktuelle telefonnumre og mailadresser. Hvis din destination tilbyder en APP, så glem ikke at downloade den før afgang.
 
Hvordan kan jeg deltage i udflugter?
Du kan bestille udflugter gennem vores personale på stedet på de aktuelle telefonnumre og e-mails du modtager. Du kan også læse om vores populære udflugter på hjemmesiden inden afgang.
 
Hvad gør jeg, hvis jeg er utilfreds med mit hotel eller andre ting på destinationen?
Du skal altid kontakte vores personale på stedet, enten via telefon eller på en anden måde, som du er blevet informeret om, når du er på rejsen, og føre en dialog om eventuelle klager.
 
Hvornår skal jeg forlade hotelværelset på afrejsedagen?

Du skal forlade værelset senest kl. 12.00, selvom dit fly afgår senere. Du kan kontakte hotellet direkte, hvis du ønsker at beholde værelset længere. Vær opmærksom på, at der er ekstra gebyr forbundet med dette og at dette er en aftale mellem dig og hotellet. Har du booket All inklusive eller andre måltidspakker, slutter disse også når du tjekker ud.

EFTER REJSEN
Hvad kan jeg gøre, hvis jeg har glemt ting på destinationen?
Kontakt os hurtigst muligt efter hjemkomst. For at søge efter den glemte genstand opkræver vi et gebyr, uanset om genstanden bliver fundet eller ej. Hvis den bliver fundet, opkræver vi yderligere et tillæg for post eller andre fragtomkostninger. Fra Tyrkiet kan fx mobiltelefoner eller genstande indeholdende lithiumbatterier, samt visse andre elektroniske genstande ikke sendes hjem på grund af gældende sikkerhedsbestemmelser. På destinationer, hvor vi ikke har personale, har vi begrænset eller ingen mulighed for at hjælpe med glemte genstande.
 
Rejsen var ikke som forventet, hvordan klager jeg?
Er du på destinationen og føler du noget ikke lever op til forventningen skal du straks kontakte vores personale på stedet, så vi som rejsearrangør får mulighed for at hjælpe og rette op på det som er galt.
Skulle du alligevel være utilfreds efter hjemkomsten, kan du sende en skriftlig reklamation senest 2 måneder efter rejsens afslutning. Normal svartid på en reklamation er omkring 6-8 uger, og du vil modtage en skriftlig mail med vores afgørelse.

Reklamationer behandles altid i sammenhæng med rejseforholdene, branchepraksis, pakkerejseloven og det almindelige klagenævns retningslinjer.

Ring til os eller vi kan ringe dig op
78 71 73 71
Neckermann gør det muligt!
footer logo
tournate logo