HJEMREJSE
Inden hjemrejsen kommer der busafhentningstider dagen før afgang. Hvordan du kan se afhentningstiderne variere på de forskellige destinationer. Det kan for eksempel være at de er tilgængelige i receptionen, via mail, via QR-kode eller via en app. Vores personale vil informere dig om hvad der gælder for hver destination ved ankomsten eller via information inden afgang. Du skal være i lufthavnen cirka 2-3 timer før afgang. Værelset/lejligheden kan normalt beholdes frem til kl. 12 på afrejsedagen, men i nogle tilfælde kan det også være så tidligt som kl. 10. Man kan ikke forvente at beholde værelset længere, selvom flyets afgangstid er om aftenen/natten. Du kan dog altid tjekke med hotellet om der er mulighed for en senere udtjekning og til hvilken pris. Hverken hotellet eller Neckermann Nordic er ansvarlig for vækning inden afgang. Pas, rejsedokumenter og andre ting der opbevares i receptionen, bør afhentes i god tid før afrejse og gerne aftenen før hvis afrejsen sker om natten eller tidligt om morgenen.
Gæster der har købt "kun fly", skal kontakte Neckermann Nordics personale på det telefonnummer de har modtaget mindst 24 timer før deres hjemrejse for at bekræfte afgangstidspunktet. Husk også at have din mobiltelefon tændt, da vigtige beskeder før og under rejsen nogle gange kommunikeres via sms eller telefonopkald.
Bemærk at hvis du er på destinationen, så skal du altid kontakte vores personale på stedet for information om hjemrejsen.
EKSPORT AF HISTORISKE GENSTANDE
Det er forbudt at tage sten, skaller eller lignende med ud af de fleste lande, da det ikke vides om det er historiske genstande. Der er gjort mange gamle fund i havet og da det er muligt at vandre frit blandt historiske genstande, er der for en sikkerheds skyld sat i bl.a. Tyrkiet, en nultolerance for alle sten, skaller og sand. Al bagage bliver røntgenfotograferet i lufthavnen inden afgang og hvis der opdages sten eller andre genstande af historisk værdi i bagagen, kan det medføre fængselsstraffe.
EFTER HJEMREJSEN
GLEMTE SAGER
Har du glemt noget på destinationen, så skal du kontakte os umiddelbart efter hjemkomst. For at foretage en eftersøgning på glemte sager, opkræver vi et gebyr uanset om genstanden findes eller ej, samt et tillæg for post eller fragt eller andre fragtomkostninger. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle told- og momsafgifter. Vi er ikke ansvarlige for transporten eller for tilstanden af genstanden ved ankomst. Desværre kan vi ikke sende mobiltelefoner eller genstande med lithiumbatterier hjem samt visse elektroniske genstande på grund af gældende sikkerhedsbestemmelser fra visse lande. Vores personale kan aldrig tage genstande med hjem grundet sikkerhedsbestemmelser. Glemte genstande der ikke er blevet gjort krav på efter sæsonens afslutning, doneres til en velgørende organisation.
BESKADIGET/MISTET BAGAGE
Hvis bagagen uventet forsvinder eller går i stykker, skal du lave en såkaldt PIR-rapport (Property Irregularity Report). Rapporten skal laves direkte i lufthavnen i forbindelse med afhentning af bagagen, for at flyselskabet kan behandle eventuelle erstatningskrav. Hvis skaden ikke opdages i lufthavnen, accepterer nogle flyselskaber anmeldelsen indenfor 7 dage efter skaden er sket, men normalt skal du møde op i lufthavnen igen. Bemærk, at hvis du ikke har lavet en PIR-rapport, så kan du heller ikke kræve erstatning fra flyselskabet, fordi den rapport er den rejsendes eneste bevis på at skaden er sket under flyvningen og ikke under en bil- eller busrejse, f.eks. PIR-rapporten laves normalt ved bagageudlevering. Neckermann Nordics personale kan ikke lave en PIR-rapport.
GLEMT SAGER PÅ FLYET/LUFTHAVNEN
Hvis noget er glemt ombord på flyet, efterlader personalet det ved "Lost & Found" i den respektive ankomstlufthavn hvis det er muligt, eller det tages tilbage til "Lost & Found" i afgangslufthavnen. Du skal selv ringe efter din glemte genstand enten til "Lost & Found" eller flyselskabet og derefter følge de instruktionerne de har for at få det tilbage.
REKLAMATIONER
I tilfælde af en reklamation bedes du kontakte Neckermann Nordics kundeservice. Du kan kun klage skriftligt og det skal ske senest indenfor 2 måneder efter hjemkomst.
Hvis reklamationen vedrører flyrejsen med fx forsinkelser, aflyste fly, boardingafvisning af forskellige årsager eller andre synspunkter vedrørende flyrejsen, skal flyselskabet kontaktes direkte uden forsinkelse, da nogle flyselskaber har kort modtagetid for klager.