Tilmelding til nyhedsbrev
Navn
Efternavn
Postnummer
Fødselsdato
Mail
Fortrolighedspolitik for mailabonnement
Tilmeld dig
Vi ringer gerne til dig!
Fornavn Efternavn
Telefonnummer
Meddelelse
Ønsket tidspunkt

OM OS KONTAKT OS
Flyselskaber
Her har vi samlet generel information om, hvad der gælder for de flyselskaber, som vi hos Neckermann Nordic benytter.




GENEREL INFORMATION
Her har vi samlet generel information om, hvad der gælder for de flyselskaber, som vi hos Neckermann Nordic benytter.
 
Indtjekket bagage og håndbagage

De fleste flyselskaber accepterer kun én kabinetaske eller én håndtaske/rygsæk som håndbagage og dette er gratis. Ønskes ind tjekket bagage på max 20 kg pr. person, bookes dette mod et ekstra tillæg.
Golfudstyr og andet udstyr bestilles separat til kostpris. For klapvognsregler, se under hvert flyselskab.
 
Check-in i lufthavnen
Indtjekning i lufthavnen starter normalt 2-3 timer før flyafgang. Der kan forekomme afvigelser i de forskellige lufthavne afhængig af høj- og lavsæson, og det er derfor vigtigt at holde sig opdateret via lufthavnenes officielle informationssider. Normalt lukker check-in cirka 45-60 minutter før flyets afgang og boarding begynder. Rejsedokumenterne skal fremvises ved check-in. Hvis du ikke tjekker ind og ikke er med på flyet fra Danmark, mister du retten til hjemrejsen. Ubrugt del af rejsen refunderes ikke og hele rejsen aflyses.
 
Sædetildeling om bord på flyet
Tildelingen af ​​sæder varetages af flyselskabet, og de gør altid deres bedste for at sikre, at rejseselskaber i samme booking kommer til at sidde sammen. Det er dog ikke en garanti, da mange faktorer spiller en rolle for selve siddepladsen, såsom hvordan rejsegruppen er sammensat, antal spædbørn, antal forudbestilte sæder med mere som flyselskaberne skal tage højde for. Nogle flyselskaber tilbyder, at man kan forudbestille et særligt sæde mod et gebyr, og med et sådant tilkøb er det købte sæde garanteret.
 
Direkte fly
Begrebet direkte flyvning bruges ifølge Forbrugerstyrelsen om ruter, der flyver direkte og også om ruter, der foretager en teknisk mellemlanding eller til for eksempel at hente passagerer eller til at tanke brændstof. Der er ingen tidsstandard for en teknisk mellemlanding, men det sker som regel så hurtigt som muligt. Oftest bliver passagererne også siddende under mellemlandinger.
 
Ændring af flyselskab eller flytype

I tilfælde af forsinkelser eller andre situationer, der kan opstå, sker det nogle gange, at man skal skifte flytype eller nogle gange leje et andet selskab for at kunne gennemføre flyvningen. Disse selskaber eller flytyper er lige så sikre som det almindelige selskabs.
 
Nøddeallergi
Flyselskaber kan aldrig garantere en nøddefri flyvning for dem, der lider af en luftbåren nøddeallergi, og nødder kan findes i mad og tages om bord af andre passagerer. Hvis du har luftbåren nøddeallergi, skal du fortælle det til kabinepersonalet ved check-in og også ombord til kabinepersonalet. Hvis det er muligt, informerer kabinepersonalet de andre passagerer og beder dem om at være hensynsfulde og ikke åbne nøddeprodukter under flyvningen. Medicin mod nøddeallergi skal medbringes ombord i kabinen.
 
Bevægelses- og funktionshæmmet og særlige behov
Har du særlige behov på rejsen, skal du kontakte os ved booking og oplyse disse behov. Der er internationale regler for, hvor mange handicappede der må rejse på samme fly. Dette gælder også, hvis du klarer dig helt/delvist selv ved på- og afstigning af fly, og hvis du har din egen ledsager med. Handicappede omfatter også døve, blinde, psykisk handicappede, alderdom eller anden sygdom, der betyder, at du kan have problemer med at komme ind og ud af flyet.
 
Assistance i lufthavnen kan bestilles gennem os hos Neckermann Nordic, men bemærk, at det er det respektive lands luftfartsmyndighed, der leverer ydelsen. Den rejsende skal kunne tage vare på sig selv og sin bagage eller rejse sammen med en, der yder den nødvendige assistance under rejsen og i nødstilfælde. Normalt skal du ind i lufthavnen på det anviste sted for at få assistance. Det er mindre almindeligt at kunne få assistance uden for lufthavne ved fx taxaer og busser.
 
Sædevalg på flyvningen for handicappede følger internationale sikkerhedsbestemmelser, og disse bestemmer, hvilket sæde den handicappede får ombord. Det er ikke tilladt at sidde ved nødudgange. Hvis et handicap kræver, at du sidder tæt på din rejseledsager, skal du altid kontakte os eller flyselskabet i god tid før afgang for dialog.
 
Medicin og medicinsk udstyr om bord
Alle typer medicin skal være i original emballage og hvis medicinen er ordineret, skal en lægeerklæring på engelsk medbringes under hele rejsen og den skal bevise, at du har ret til medicinen. Livsvigtigt medicin skal placeres i håndbagagen. Hvis du har diabetes og skal have insulinpumpe, insulinpen og blodsukkermåler med ombord på flyet, skal du også have en lægeerklæring på engelsk.
 
Skal du have medicinsk udstyr med, skal vi godkende dette inden afrejse, og det er derfor vigtigt, at du oplyser, hvilket udstyr, det gælder allerede ved booking. Det kan for eksempel være ilt, CPAP-maskine mv. Normale afbestillingsregler gælder, hvis dit udstyr bliver afvist, hvorfor booking via vores rejsekonsulenter anbefales.
 
Flyforsinkelser
Desværre kan flyforsinkelser opstå af forskellige årsager såsom dårligt vejr, trængsel i luften eller på grund af tekniske fejl mv. Neckermann Nordic og vores flyselskaber gør alt, hvad vi kan for at undgå forsinkelser. Du kan dog ikke forvente at få kompensation for mistede forbindelser, taxarejser på vej hjem eller for overnatninger på hoteller og heller ikke for telefonomkostninger. I tilfælde af forsinkelser skal du notere dig oplysningerne fra flyselskabet eller dets repræsentant.
 
Attest i tilfælde af flyforsinkelse
Det er altid flyselskabet, der udsteder forsinkelsesattesten. Hvis du som forventet ikke får den hjælp, du efterspørger, kan du altid kontakte os hos Neckermann Nordic for dialog.
 
Beskadiget/mistet bagage
Hvis bagagen mod forventning forsvinder eller går i stykker, skal du lave en såkaldt PIR-rapport (Property Irregularity Report). Rapporten skal ske direkte i lufthavnen i forbindelse med afhentning af bagagen, for at flyselskabet kan behandle eventuelle erstatningskrav. Hvis skaden ikke opdages i lufthavnen, accepterer nogle flyselskaber anmeldelsen inden for 7 dage efter skaden er sket, men normalt skal du møde op i lufthavnen igen. Bemærk, at hvis du ikke har lavet en PIR-rapport, kan du heller ikke kræve erstatning fra flyselskabet, fordi den indberetning er den rejsendes eneste bevis på, at skaden er sket under flyvningen og ikke under f.eks. en bil- eller busrejse. PIR rapport laves normalt ved bagageudlevering. Neckermann Nordics personale kan ikke lave en PIR-rapport.
 
NORWEGIAN AIRLINES
Online check in
Med Norwegian kan du tjekke ind online fra 48 timer før afgang på Norwegians hjemmeside.
 
Reserver en plads på forhånd
Det er muligt at forudbestille en plads tidligst 48 timer før afgang. Sæder bestilles direkte gennem flyselskabet og er ikke inkluderet i rejsens pris.
 
Bagage
Følgende regler gælder for rejsende over 2 år.
Håndbagage på max 10 kg, som skal passe under sædet, er inkluderet for alle over 2 år (maksimum mål 30x20x38cm).
Det er muligt at købe op til 23 kg indchecket bagage på reservationstidspunktet. (ved køb af bagage i lufthavnen kan prisen være højere, end hvis den er forudbestilt).
For spædbørn under 2 år er 5 kg indchecket bagage inkluderet, enten pakket i forældrenes bagage eller i en separat taske.
Børn op til 11 år må gratis medbringe barnevogn eller klapvogn, det er op til check-in personalet, om klapvognen/barnevognen skal tjekkes ind ved skranken eller kan tages med til gaten. Vi anbefaler, at du pakker barnevognen godt inden check-in, lejer eventuelt en Airshell (særlig "kuffert" til barnevogne og lignende) i lufthavnen.
 
Hvis den tilladte bagagevægt overskrides, pålægges et fast gebyr pr. kg og rute, gebyret betales direkte til flyselskabet i lufthavnen.
 
Specialbagage
Kørestole/rollatorer tjekkes ind uden ekstra omkostninger, det er vigtigt, at du som rejsende informerer os hurtigst muligt, hvis du medbringer egen kørestol eller rollator, så vi kan informere flyselskabet. Når du kontakter os, skal du fortælle os, hvilken type hjælpemiddel, længde, bredde, højde og vægt.
 
Golftasker tæller som specialbagage og disse skal bestilles inden afgang. Den maksimale vægt pr. golftaske er 15 kg.
 
Medicinsk udstyr skal meddeles vores rejsekonsulenter ved bestilling af din rejse, så vi har mulighed for at informere/søge om tilladelse hos flyselskabet.
 
Mad ombord
Der er ingen måltider inkluderet i rejsens pris.
Drikkevarer og diverse snacks kan købes om bord. Alle køb om bord vil blive opkrævet i afgangslandets valuta. Norwegian accepterer kun betaling med kreditkort ombord.
Neckermann Nordic er ikke ansvarlig for salget ombord.
 
Betalingsmidler
Kun kreditkort mod faktura gælder, da du ikke kan komme i kontakt med banken under flyrejsen, eller at du på forhånd har tjekket med din bank, at dit almindelige betalingskort også fungerer uden direkte kontakt med banken, såkaldt offline køb.
 
Taxfree
Det er ikke muligt at forudbestille taxfree produkter. Vi henviser i stedet til butikkerne i lufthavnene. På nogle flyvninger kan der nogle gange være salg om bord af toldfrie produkter. Neckermann Nordic er ikke ansvarlig for salget ombord.
 
Kontaktoplysninger
For bagagespørgsmål, forsinkelser og kommentarer til flyvningen, kontakt flyselskabet direkte.
 
Hjemmeside

https://www.norwegian.com/dk/

PEGASUS AIRLINES
Online check in
Med Pegasus kan du checke ind online fra 48 timer før afgang på Pegasus Airlines hjemmeside.
 
Reserver en plads på forhånd
Det er muligt at forudbestille en side plads tidligst 48 timer før afgang. Sæder bestilles direkte gennem flyselskabet og er ikke inkluderet i rejsens pris.
 
Bagage
Enhver rejsende der er over 2 år, kan frit medbringe håndbagage til undersædet på højst 3 kg med maksimalt mål på 40x30x15 cm.
Der er også mulighed for, at tilføje 8 kg håndbagage eller 20 kg indchecket bagage samt en håndbagage på 8 kg med maks. mål på 55x40x20 cm mod betaling ved bestilling af rejsen. (ved køb af bagage i lufthavnen kan prisen være højere, end hvis den er forudbestilt).
Børn over 2 år kan have både barnevogn og autostol, men bemærk at disse er inkluderet i den tilladte bagagevægt. Til børn under 2 år medfølger barnevogn eller autostol og 10 kilo bagage.
** Autostole og klapvogne skal tjekkes ind.
 
Hvis den tilladte bagagevægt overskrides, anvendes et fast gebyr pr. kg og rute, og gebyret betales direkte til flyselskabet i lufthavnen.
 
Specialbagage
Golftasker tæller som specialbagage og disse skal bestilles inden afgang. Den maksimale vægt pr. golftaske er 15 kg.
 
Klapvogne til børn under 2 år, rollatorer og kørestole (ikke elektriske) skal tjekkes ind, men tælles ikke som bagage og checkes derfor ind gratis. For at medbringe ex. el-kørestol skal du kontakte os via e-mail eller telefon.
 
Medicinsk udstyr skal meddeles vores rejsekonsulenter ved bestilling af din rejse, så vi har mulighed for at informere/søge om tilladelse hos flyselskabet.
 
Mad ombord
Der er ingen måltider inkluderet i rejsens pris, det kan bestilles direkte gennem Pegasus inden afrejse på deres hjemmeside.
Drikkevarer og forskellige snacks kan også købes om bord. Der betales kontant med euro eller med kreditkort.
Neckermann Nordic er ikke ansvarlig for salget ombord.
 
Betalingsmidler
Du kan betale med euro, og kreditkort kan også bruges. Vær opmærksom på, at det kun er kreditkort mod faktura, der gælder når du ikke kan komme i kontakt med banken under flyrejsen, eller at du på forhånd har tjekket med din bank, at dit almindelige betalings- og betalingskort også fungerer uden direkte kontakt til banken, s.k. offline køb.
 
Taxfree
Det er ikke muligt at forudbestille toldfrie produkter. Vi henviser i stedet til butikkerne i lufthavnene. På nogle flyvninger kan der nogle gange være salg om bord af toldfrie produkter. Vi er ikke ansvarlige for salg ombord.
 
Kontaktoplysninger
For bagagespørgsmål, forsinkelser og kommentarer til flyvningen, kontakt flyselskabet direkte.
 
Hjemmeside

https://www.flypgs.com/en

SUNEXPRESS
Online check in
Du kan tidligst tjekke ind online gratis 72 timer før afgang på SunExpress hjemmeside. Bemærk, at hvis du tjekker ind i lufthavnen, skal du betale indtjekningsgebyr.
 
Reserver en plads på forhånd
Du kan reservere dit sæde online mod et ekstra gebyr - op til 6 timer før afgang på internationale fly på SunExpress egen hjemmeside.
 
Bagage
Følgende regler gælder for rejsende over 2 år.
Både indchecket bagage på 20 kg og 8 kg håndbagage (maks. mål på 55x40x23cm) er inkluderet i rejsens pris.
Spædbørn under 2 år har en tilladt bagage på 20 kg inklusive klapvogne/vogne, barnesenge og autostole, som placeres i lastrummet uden ekstra omkostning.
 
Hvis den tilladte bagagevægt overskrides, pålægges et fast gebyr pr. kg og rute, gebyret betales direkte til flyselskabet i lufthavnen
 
Specialbagage
For sportudstyr på op til 30 kg afhængigt af genstanden, kontakt venligst vores rejsekonsulenter eller book online via "Mine bookinger" på SunExpress' hjemmeside.
Bemærk venligst, at på grund af gældende EU-regler, må hver bagagedel ikke veje mere end 32 kg.
Der gælder særlige regler for musikinstrumenter, venligst kontakt flyselskabet direkte.
 
Kørestols- og medicinsk udstyr skal anmeldes til vores rejsekonsulenter og give detaljerede oplysninger om udstyrets type, dimension eller vægt
 
Mad ombord
Der er ingen måltider inkluderet i rejsens pris. Måltider ombord kan forudbestilles op til 36 timer før afgang på SunExpress hjemmeside.
Drikkevarer og forskellige snacks kan købes ombord. Neckermann Nordic er ikke ansvarlig for salget ombord.
 
Betalingsmidler
Kun kreditkort mod faktura gælder, hvis man ikke kan komme i kontakt med banken under flyreisen, eller hvis man på forhånd har tjekket med sin bank, at ens almindelige betalingskort også fungerer uden direkte kontakt med banken, såkaldte offline køb.
 
Taxfree
Det er ikke muligt at forudbestille taxfree produkter. På nogle flyvninger kan der nogle gange være salg om bord af toldfrie produkter. Neckermann Nordic er ikke ansvarlig for salget ombord.
 
Kontakt information
For bagageproblemer, forsinkelser og kommentarer om flyvningen, kontakt flyselskabet direkte.
 
Hjemmeside
https://www.sunexpress.com/en-gb/

 

Ring til os eller vi kan ringe dig op
78 71 73 71
Neckermann gør det muligt!
footer logo
tournate logo