Tilmelding til nyhedsbrev
Navn
Efternavn
Postnummer
Fødselsdato
Mail
Fortrolighedspolitik for mailabonnement
Tilmeld dig
Vi ringer gerne til dig!
Fornavn Efternavn
Telefonnummer
Meddelelse
Ønsket tidspunkt

OM OS KONTAKT OS
Rejsevilkår

Rejsevilkår for rejser med Neckermann Nordic

 

Rejsevilkårene er gældende for pakkerejser, der indgår under definitionen i Lov om Pakkerejser (Pakkerejseloven). Betingelserne er udformet i henhold til Lov om Pakkerejser som Neckermann Nordic har ansvaret for at følge. Disse er desuden aftalegrundlaget mellem rejsearrangøren og kunden.

 

Pakkerejseloven bygger på EU:s direktiv 2015/2302 om pakkerejser og sammensatte rejsearrangementer.

Se flere oplysninger om centrale rettigheder efter direktiv (EU) 2015/2302

 

En pakkerejse er en kombination af mindst to forskellige rejsetjenester, der vedrører den samme rejse, som f.eks. fly, hotel, bil, tog og aktiviteter. Ved booking af kun én rejsetjeneste gælder pakkerejseloven ikke, men da Neckermann Nordic også sælger disse, er der også regler for dem i rejsevilkårene.

 

Alle rejsende forventes at have sat sig grundigt ind i rejseaftalen. Nedenfor er vilkårene og betingelserne, sammen med alle oplysninger i rejseinformationen på Neckermann-nordic.dk, såsom under Vigtigt om rejsen om rejsen, hotelinformation, destinations- og destinationsinformation og eventuel anden information. Andre publikationer, der udgives af Neckermann Nordic, indgår også i aftalen mellem Neckermann Nordic og rejsende.

Pakkerejser med rutefly, der består af fly og hoteller, kaldes også for dynamiske rejser. Hjemmesiden viser, om du bestiller en rejse med et charterfly eller et rutefly.

Når vilkårene og betingelserne henviser til kunden, henviser det også til den rejsende.

 

Neckermann Nordic stiller en rejsegaranti til Kammarkollegiet i Sverige som sikkerhed for din rejse. Læs mere her.

 

1.BESTILLING

Bestilling sker elektronisk via vores hjemmeside, pr. e-mail, telefon eller gennem rejsebureauer. Fortrydelsesretten, som normalt gælder ved fjernsalg, gælder ikke ved køb af rejsetjenester, da disse falder under pakkerejseloven.

 

Aftalen mellem parterne anses for indgået og bindende, når ordren er bekræftet, og når depositum eller slutbetaling er betalt, og indebærer desuden både accept og en bekræftelse på, at du har noteret dig rejsevilkårene og andre oplysninger på hjemmesiden. Ordrebekræftelsen skal kontrolleres grundigt, så snart den er modtaget. Sørg for, at navnene på alle rejsende stemmer overens med passet. Eventuelle fejl skal rettes inden betaling af depositum finder sted. Senere ændringer kan medføre et gebyr.

 

Bestilling foretages af hovedrejsende, og det er den person, hvis navn aftalen er indgået i. Den hovedrejsende er angivet øverst i rejsedokumentet. Hovedrejsende er ansvarlig for betaling i henhold til aftalen. Alle ændringer og eventuelle aflysninger skal foretages af hovedrejsende. Der kan gøres undtagelser, hvis hovedrejsende bliver alvorligt syg og ikke kan foretage ændringen eller afbestillingen. Hovedrejsende er ansvarlig for at give arrangøren korrekt bestillingsinformation for andre rejsende, som er omfattet af aftalen, samt korrekt kontaktinformation ved eventuelle ændringer. Eventuel refusion vil blive foretaget til hovedrejsende.

I det følgende vil hovedbestilleren blive omtalt som kunden eller den rejsende.

Mindreårige

Når en mindreårig (16-18 år) rejser på charterrejse uden sine forældre, kræves samtykke fra forældrene. Værgefuldmagten findes på hjemmesiden og skal udfyldes og underskrives i forbindelse med bestillingen og tages med på rejsen. Værgefuldmagten skal være tilgængeligt for Neckermann Nordic inden betaling af depositum eller den fulde slutbetaling, afhængig af hvor tæt det er på afgang. Har vi ikke modtaget værgefuldmagten, aflyses rejsen og det indbetalte beløb refunderes ikke

Børn og unge under 16 år kan ikke rejse uden ledsagelse af en voksen. Du skal være fyldt 18 år for at bestille en pakkerejse med rutefly.

 

Rejse- og afbestillingsforsikring

Neckermann Nordic anbefaler alle rejsende at have en gyldig rejseforsikring, der også bør dække lægeudgifter og eventuel hjemtransport ved ulykke/sygdom, tab/skade på rejsegods og lignende. Alle rejsende bør også tage det Europæiske Sygesikringskort med ved rejser i Europa. Desuden anbefaler Neckermann Nordic at tegne en afbestillingsforsikring, hvis denne ikke er inkluderet i din rejseforsikring. Den rejsende er selv ansvarlig for at tegne de nødvendige forsikringer. Neckermann Nordic har ikke ansvar i situationer og forhold, som den rejsende kunne have forsikret sig imod, og som ikke skyldes arrangøren eller nogen, han/hun har ansvar for. Rejse- og afbestillingsforsikring er ikke inkluderet i rejsens pris og skal arrangeres privat.

 

Tilslutningsfly

Tilslutningsfly kan ikke bestilles hos Neckermann Nordic. Når kunden gør dette på egen hånd, bør man booke ændringsbare billetter samt have god tid mellem transporterne. Inden for Europa anbefales minimum 2,5 timer. Uden for Europa anbefales minimum 4 timer.

 

Bestilling af kun flyrejser og kun hotel

Ved bestilling af kun hotel eller kun fly (rute- eller charterfly) skal rejsen betales direkte ved bestilling. Du er ikke omfattet af pakkerejseloven, og Neckermann Nordic optræder her kun som agent for flyselskabet eller hotellet. Flyselskabet er ansvarlig for ændringer i flyvetider, aflyste fly, bagage osv. Eventuelle klager eller krav rettes direkte til flyselskabet eller hotellet.

Kun fly og kun hotel kan som regel ikke refunderes, men skulle det være muligt, er det hotellets respektive flyselskabets regler, der gælder.

 

2.Rejsens pris

Prisen præsenteret på Neckermann Nordics hjemmeside er som udgangspunkt pr. person, når to voksne rejser sammen. Når den rejsende træffer sine valg, justeres prisen baseret på valg af værelsestype, flyafgange, måltider, transfer og lignende. Prisen kan ændre sig helt frem til rejsen er betalt. Et manuelt tilbud modtaget via e-mail eller telefon, skal betragtes som en ferskvare og kan ændre sig helt frem til rejsen er betalt.

Enerejsende kunder må købe enkeltværelse eller dobbeltværelse til enebrug.

Børnerabatter og andre rabatter samt kampagner kan kræve et vist antal fuldt betalte pr. værelse.

 

Neckermann Nordic har konstante opdateringer på priserne og det betyder, at priserne kan gå op eller ned. Priserne varierer afhængigt af udbud og efterspørgsel. Den aktuelle pris oplyses ved booking af rejsen. I tilfælde af en eventuel prisnedsættelse, refunderes differencen ikke.

 

Visse lokale skatter og afgifter kan ikke betales forud, men skal betales af kunden på stedet. Dette kan gælde turistskat, der opkræves af overnatningssteder, landarrangementer, depositum for hotelværelser og lignende.

 

Lokale afgifter kan findes under beskrivelsen af hver destination på vores hjemmeside. Det samme gælder for lufthavnsafgifter/skatter, der betales ved ankomst og afrejse.

 

Indchecket bagage er ikke inkluderet i rejsens pris, medmindre det er angivet ved bestilling. Information om indchecket bagage fremgår i bestillingsdialogen, men findes også under flyselskaber.

 

Omkostninger til f.eks. visum, forsikringer og vaccinationer er ikke inkluderet, samt forskellige hotelfaciliteter som f.eks. tennis, SPA, internet, liggestole, parasoller og pengeskabe, medmindre det fremgår af hotelbeskrivelsen eller lignende.

 

3. Betaling, depositum og slutbetaling samt prisændringer.

Et depositum skal betales direkte til Neckermann Nordic på bestillingstidspunktet. Depositummet betragtes som en delbetaling af rejseprisen.

Medmindre andet specifikt er angivet, skal slutbetalingen af den bestilte rejse være Neckermann Nordic i hænde senest 30 dage før afrejse. Ved reservation mindre end 30 dage før afrejsedagen, skal hele rejseprisen betales samtidig med bestillingen af rejsen.

Forsinket betaling betragtes altid som væsentlig misligholdelse og giver Neckermann Nordic ret til at ophæve (annullere) købet samt at tilbageholde en afbestillingsomkostning svarende til hele depositummet.

 

For charterrejser inden for Europa og Egypten er depositumbeløbet 1000 kr. pr. person.

For rejser med rutefly og hotel svarer depositumbeløbet til det beløb, der er indbetalt som depositum.

 

Betalingsvilkårene kan variere mellem charterpakkerejser og pakkerejser med rutefly og/eller billettype. Ved bestilling af pakkerejser med rutefly og ved bestilling af kun fly, er det de aktuelle flyselskabers betalingsvilkår og betalingstidspunkt, der gælder. Totalbeløbet kræves indbetalt samtidig med bestillingen, og flyselskabet kan med kort varsel ændre fristen for at betale slutbetalingen.

 

Ved bestilling af kun hotel eller hotelophold i forbindelse med en pakkerejse med rutefly, er det det enkelte hotels betalingsvilkår, der gælder. Totalbeløbet kræves indbetalt samtidig med bestillingen.

 

Alle tillæg og ændringer, såsom navneændring, tilføjelse af transfer, bagage, ekstra måltider m.m., skal betales straks, medmindre andet er angivet.

 

For særlige rejsetyper såsom golfrejser, uspecificerede rejser og grupperejser gælder særskilte betingelser. Se afsnit 16 Andet.

 

Den rejsende skal sikre sig, at betalingen er registreret på billetten, enten ved den nye bekræftelse sendt efter betaling eller ved at logge ind på "Min rejse" på hjemmesiden umiddelbart efter betaling. Hvis betalingen ikke er registreret, vil Neckermann Nordic annullere rejsen uden varsel.

 

Ændring af indbetalingsform er ikke muligt. Når vi har modtaget indbetaling, kan den ikke ændres til anden betalingsform. Valg af betalingsmetode sker på bestillingstidspunktet.

 

Neckermann Nordic forbeholder sig ret til, inden afrejsedag, at foretage sådanne prisændringer, som skyldes ændringer i transportomkostninger (f.eks. brændstofpriser), skatter, afgifter eller gebyrer (f.eks. lufthavns-, start- eller landingsafgifter) eller valutakurser, som er anvendt til beregning af prisen for den pågældende rejse. Det gælder også, selv om rejsen er slutbetalt. Hvis eks. en afgift stiger med kr. 100,- forhøjes den totale pris med tilsvarende beløb.


Hvis Neckermann Nordic forhøjer den samlede pris med mere end 8% kan kunden vælge at annullere rejsen og få det indbetalte beløb tilbage. Hvis kunden ønsker at annullere, skal denne information ske skriftligt til os på mail [email protected] senest 3 dage efter kunden modtaget prisstigningen. Hvis ikke vi modtager skriftlig info om annullering indenfor de 3 dage, anser vi ændringen som accepteret.

 

Tilsvarende hvis direkte afgifter eller skatter pålagt Neckermann Nordic fjernes eller nedsættes er vi også forpligtede hvis dette når at få effekt på rejsen og således allerede er inkluderet i den samlede pris. I sådanne tilfælde har Neckermann Nordic ret til at fradrage omkostningerne ved tilbagebetaling og skal kunne efter anmodning fra den rejsende fremlægge dokumentation for disse omkostninger.

 

Kunden skal underrettes om eventuelle prisforhøjelser og begrundelsen herfor snarest muligt og senest 20 dage før pakkerejsens begyndelse ved skriftlig meddelelse til den ved købet af rejsen eller senere af den rejsende oplyste e-mailadresse.

 

4. Ændring af rejse

Ændring af en bekræftet rejse til et andet rejsemål, et andet hotel, ændring af antal personer, anden afrejselufthavn eller anden afrejsedato betragtes som en afbestilling, og gebyrerne, der gælder på afbestillingstidspunktet, vil blive pålagt. Se afsnit 5 Afbestilling.

 

Overdrage rejsen

I tilfælde af, at aftalen overdrages indtil 7 dage før afrejse, vil den rejsende blive opkrævet et ekspeditionsgebyr, samt eventuelle omkostninger pålagt af arrangørens underleverandører, på 500 kr. pr. person. Mindre end 7 dage før afrejse koster det 1000 kr. pr. person. Vær opmærksom på, at hvis det er samme dag som afrejse, kan vi ikke garantere, at ændringen kan gennemføres.

Pakkerejser og flybilletter med rutefly kan kun overdrages, hvis flyselskabet tillader det. For sådan overdragelse gælder de respektive flyselskabers vilkår og betingelser samt omkostninger, samt ovenstående gebyr fra Neckermann Nordic.

 

Overdragelsen har ikke fundet sted, før Neckermann Nordic har bekræftet denne skriftligt.

Forsikringer, afbestillings-og ombookningsforsikring kan ikke overdrages til andre.

 

Stavefejl og overdrage

At rette en stavefejl af et navn på billetten på mere end 3 bogstaver for pakkerejser med charterfly koster et gebyr på 500-1000 kr. pr. person. Hvis ændringen gælder pakkerejser med rutefly, kan det i nogle tilfælde være muligt at ændre 1-2 bogstaver, men nogle gange er det ikke tilladt at ændre bogstaver. Skulle det være muligt at rette stave/bogstavsændring, sker dette efter flyselskabets eller anden leverandørs gældende regler og deres gebyrer plus Neckermann Nordic opkræver et ændringsgebyr på min. 500-1000 kr. pr. person alt efter hvor tæt det er på afgang.

 

I tilfælde af, at kontrakten overdrages, og den efterfølgende rejse gennemføres, opkræves den rejsende et ekspeditionsgebyr, ud over eventuelle omkostninger, som opkræves af arrangørens underleverandører, på 500 kr. pr. overdragelse og person indtil 7 dage før afrejse. Mindre end 7 dage før afrejse koster det 1000 kr. Bemærk dog, at hvis det er samme dag som afrejse, kan vi ikke garantere, at ændringen kan gennemføres. Pakkerejser og flyrejser med rutefly kan kun overdrages, hvis dette er tilladt af flyselskabet. For en sådan overdragelse gælder det respektive flyselskabs vilkår og betingelser, herunder vilkår og betingelser vedrørende overdragelsesgebyret samt et gebyr til Neckermann Nordic.

 

5.Afbestilling

Afbestilling skal ske skriftligt til [email protected]. Afbestilling skal ske straks af hovedrejsende. Oplysninger, der kræves for at annulleringen kan gennemføres, er den rejsendes: reservationsnummer, navn, afrejsedato, destination.

 

Neckermann Nordics afbestillingsregler

 

For pakkerejser med charterfly gælder følgende pr. person:

 

 

·        Ved afbestilling tidligere end 30 dage før afrejse skal den rejsende betale depositummet som afbestillingsomkostning. 

·        Ved afbestilling herefter, men tidligere end 14 dage før afrejse, skal den rejsende betale 50 % af rejsens pris, dog mindst depositummet. 

·        Sker afbestilling herefter, men tidligere end 7 dage før afrejse, skal den rejsende betale 75 % af rejsens pris, dog mindst depositummet.

·        Sker afbestillingen indenfor 7 dage før afrejse, skal den rejsende betale hele rejsens pris.

·        Ved refundering af eventuelle flyskatter/afgifter pålægges et administrativt gebyr på 500 kr.

 

For pakkerejser med rutefly, såkaldte dynamiske rejser, gælder følgende per person:

 

Ruteflyselskaberne kræver, at arrangøren udsteder flybilletter i god tid før afrejse (i de fleste tilfælde allerede ved bestilling). Når en flybillet er udstedt, har arrangøren en økonomisk forpligtelse overfor flyselskabet.

Hvis den rejsende afbestiller rejsen efter at flybilletten er udstedt, vil Neckermann Nordic opkræve et gebyr fra den rejsende svarende til det beløb, der skal betales til flyselskabet, samt eventuelle afbestillingsomkostninger for hotel eller andre arrangementer osv. De samlede omkostninger vil blive oplyst efter anmodning.

 

Pakkerejser med rutefly kan som hovedregel ikke refunderes. Hvis fly, hotel og andre arrangementer ikke kan refunderes, er afbestillingsgebyret 100 % af rejseprisen. I tilfælde hvor hele eller dele af rejsen kan afbestilles, gælder følgende regler.

 

Afbestillingsgebyr angivet pr. person:
 
·        Afbestilling af fly- og hotel (pakkerejse) koster 1000 kr. + leverandørens omkostninger
·        Afbestilling af rutefly (kun flyvninger) 750 kr. + flyselskabets omkostninger
·        Afbestilling af hotel 1000 kr. + leverandørens omkostninger
·        Navneændring fra 500-1000 kr. + leverandøromkostninger
·        Ved tilbagebetaling af flyafgiften/afgifterne opkræves en administrationsomkostning på 500 kr.

 

Hvis rejsen eller dele af rejsen ville kunne refunderes, vil der i tilfælde af afbestilling 7 dage eller mindre før afrejse ikke blive modtaget nogen refusion udover offentlige skatter og afgifter minus de administrative omkostninger på 500kr.

 

I tilfælde af, at én eller flere personer afbestiller en allerede fuldt betalt rejse, hvilket medfører, at prisen ændres, da rabatter, der var tildelt for et bestemt antal personer i værelset eller i ekstra seng og lignende, ændres, vil eventuel tilbagebetaling blive reduceret med rabatten samt øvrige fradrag og gebyrer. Hvis rejsen ikke er betalt i sin helhed, vil prisen for de øvrige rejsende stige på grund af eventuelt tabt rabat eller lignende. Det samme gælder, hvis en afbestilling eller ændring fører til, at kunden efterfølgende skal bruge et enkeltværelse eller et dobbeltværelse som enkeltværelse, og dermed skal betale et såkaldt enkeltværelsestillæg.

 

Kun fly og kun hotel kan som hovedregel ikke refunderes. I tilfælde, hvor hele eller dele af rejsen kan afbestilles, gælder 1000 kr. + leverandørens omkostninger.

 

Der gælder særlige betingelser for afbestilling af golfrejser og grupperejser. Se afsnit 16. Andet.

 

Afbestilling ved ekstraordinære omstændigheder/ Force majeure

Den rejsende kan endvidere afbestille en rejse inden rejsens begyndelse, hvis der på rejsedestinationen, eller i umiddelbar nærhed heraf, inden for et tidsrum af 14 dage før pakkerejsens påbegyndelse, indtræffer uundgåelige og ekstraordinære omstændigheder, som væsentligt berører leveringen af pakkerejsen eller befordringen af passagerer til destinationen.
Såfremt Udenrigsministeriet, Statens Seruminstitut eller anden tilsvarende, behørig myndighed fraråder rejser til det pågældende område i den aktuelle ferieperiode, vil betingelserne for afbestilling normalt blive anset for opfyldt. Endvidere vil betingelserne for kundens afbestillingsret som udgangspunkt blive anset for opfyldt, hvis den pågældende begivenhed i øvrigt på tilstrækkelig objektiv måde findes fyldestgørende dokumenteret.
Afbestillingsretten kan ikke påberåbes, hvis kunden ved aftalens indgåelse var bekendt med den pågældende begivenhed eller begivenheden var almindelig kendt.
I tilfælde af afbestilling har den rejsende krav på tilbagebetaling af samtlige beløb, der er betalt i henhold til aftalen (dog ikke afbestillingsforsikring).

6.Rejsearrangørens ret til ændringer

Neckermann Nordic har ret til at gennemføre ændringer før afrejse i overensstemmelse med pakkerejseloven. Mindre ændringer skal kunden acceptere, men hvis ændringen derimod anses for at være væsentlig, kan kunden vælge at acceptere ændringen eller afbestille rejsen uden omkostninger og få refunderet de betalte beløb (dog ikke eventuelle tidligere gebyrer, årsrejseforsikring og afbestillingsforsikring).

 

Neckermann Nordic informerer om ændringen via e-mail, hvor kunden inden for tre dage skal vende tilbage og bekræfte ændringen. Hvis kunden ikke vender tilbage inden for 3 dage, anses kunden for at have accepteret ændringen.

Neckermann Nordic kan, i det omfang det er muligt, også tilbyde kunden en anden rejse.

 

Afgangstiderne på bekræftelsen er foreløbige. De seneste står altid på billetten/bekræftelsen som du kan finde på hjemmesiden ved at logge ind på “Min reservation”. Nordic Neckermann skal hurtigst muligt og gerne 20 dage før afrejse oplyse de aktuelle tider, der gælder.

 

For lavt deltagerantal

Neckermann Nordic kan opsige aftalen om en pakkerejse, hvis antallet af personer, der har tilmeldt sig pakkerejsen, er lavere end 75 % af det antal pladser, som Neckermann Nordic har til rådighed på den aktuelle flyvning eller flyvning serie. Hvis en rejse, som Neckermann Nordic har ret til at afbestille i henhold til de foregående punkter, er en del af en serie af rejser, har arrangøren ret til også at afbestille andre rejser, der indgår i samme serie, forudsat at den rejsende bliver informeret så hurtigt som muligt.

 

 

Neckermann Nordic vil informere kunden som nedenfor.

 

·        20 dage inden pakkerejsens begyndelse, hvis rejsens varighed er over 6 dage,

·        7 dage inden pakkerejsens begyndelse, hvis rejsens varighed er mellem 2 og 6 dage, eller

·        48 timer inden pakkerejsens begyndelse, hvis rejsens varighed er under 2 dage

 

For pakkerejser med rutefly gælder flyselskabets egne regler for afbestilling, minimumsantal og ændringer afhængig af det enkelte flyselskabs regler.

 

Neckermann Nordic kan ifølge pakkerejseloven også opsige aftaler, hvis rejsen ikke kan gennemføres på grund af ekstraordinære omstændigheder.

 

7. Den rejsendes pligter

Følgende regler

Rejsende er forpligtet til at følge de regler, der er udstedt af myndigheder og Neckermann Nordics repræsentanter og samarbejdspartnere, og må ikke handle på en måde, der er forstyrrende for medrejsende eller andre. Hvis den rejsende groft forsømmer sine forpligtelser, kan han nægtes deltagelse eller udelukkes fra resten af rejsen, uden at kunne kræve erstatning eller prisnedsættelse fra arrangøren. Ved udelukkelse efter rejsen er påbegyndt, kan den rejsende blive forpligtet til at dække omkostningerne for ændret hjemrejse.

Den rejsende kan holdes erstatningsansvarlig, hvis han forsætligt eller ved uagtsomhed forårsager tab for arrangøren, blandt andet ved ikke at følge de ovennævnte bestemmelser.

 

Ifølge internationale regler har kaptajnen ret til at nægte passagerer ombordstigning eller at afvise af flere årsager ex sikkerheden om bord, hvis bagage udgør en sikkerhedsrisiko, manglende rejsedokumenter, er beruset eller påvirket af stoffer mm. Uanset årsagen til afvisningen kan passageren ikke stille krav om tilbagebetaling af ubenyttede dele af rejsen. Hvis afvisningen medfører omkostninger/tab, er passageren selv ansvarlig for disse og eventuelle meromkostninger pålægges passageren. Neckermann Nordic og dets partnere har også ret til at nægte en rejsende at rejse. Eventuelt kan der også foretages politianmeldelse i sager, hvor flyselskabet eller Neckermann Nordic vurderer, at dette er tilfældet.
En passager kan også blive afvist fra vores transferbusser på lignende grunde og betingelser.

 

Sundhed

Det er deltagerens ansvar at være i tilstrækkelig god fysisk og psykisk form samt have tilstrækkelig god sundhed til at kunne deltage i rejsen. Det er deltagerens ansvar at konsultere sin læge, hvis de er usikre på, om de kan deltage. Den rejsende skal være i stand til at tage sig af sig selv, enten på egen hånd eller med hjælp fra medrejsende.

Hvis du har særlige behov, er det kundens ansvar at have dokumenter, der viser, at du er såkaldt fit for flight og kan deltage i flyvningen. Kunden er erstatningsansvarlig for skader, der forårsages mod medrejsende, Neckermann Nordics personale og samarbejdspartnere, både personligt og på ejendom.

Kunden er selv ansvarlig for alle omkostninger i forbindelse med sygdom og ulykker i løbet af hele rejsen.

Der gælder særlige regler for gravide, og Neckermann Nordic følger flyselskabets regler. Bemærk, at flyselskaber og forsikringsselskaber kan have forskellige regler.

 

Bagage

Den rejsende skal kunne håndtere sin egen bagage og kunne rejse uden assistance. Særlige behov på flyrejsen og undervejs på turen skal oplyses ved bestilling. Vi gør opmærksom på, at Neckermann Nordics personale ikke kan yde særlig assistance til nogen af deltagerne under rejsen.

 

Den rejsende har også selv ansvar for sine egne værdigenstande og penge, og Neckermann Nordic påtager sig intet ansvar, hvis disse bliver væk.

 

No show

Kunden er forpligtet til at møde op i god tid til flyets afgang. Rejsende, der af en eller anden grund ikke møder op til flyets afgang og/eller afviger helt eller delvist og derfor ikke bruger den bookede rejse, mister retten til hele eller dele af pakkerejsen. Der er ingen tilbagebetaling, hverken helt eller delvist, af rejsens pris.

 

Hvis kunden ikke tjekker ind på en pakkerejse med charterfly, bevarer den rejsende retten til at benytte hjemrejsen, medmindre lokal lovgivning forhindrer dette. Rejsende bør kontakte Neckermann Nordic for at kontrollere, om lovgivningen tillader returrejse uden at have været med på udrejsen.

 

På pakkerejser med rutefly mister kunden hele retten til rejsen, inklusive returrejsen, hvis han ikke deltager i udrejsen.

 

Hvis rejsende ikke tjekker ind på hotellet den angivne dag, hvor arrangementet starter, vil resten af hotelopholdet blive annulleret og kan ikke refunderes i den resterende del af rejsen.

 

Tillæg, der er tilføjet til rejsen, refunderes aldrig.

 

Hvad angår hjemrejsen, er den rejsende selv ansvarlig for at holde sig informeret via Neckermann Nordics personale/repræsentanter eller via beskeder på hotellet om tidspunktet for hjemrejsen, hvilket også inkluderer eventuelle ændringer i tidtabellen i forhold til tidspunktet på rejsebeviset.  Hvis den rejsende misser hjemrejsen, er han selv forpligtet til at betale for en ny og de ekstra omkostninger, der følger med.

 

Rejsende, som afviger fra sit bestilte rejsearrangement, rejser på egen hånd eller på ’kun fly’, skal kontakte Neckermann Nordic ved ankomsten til rejsemålet og få kontaktoplysninger til repræsentanter for at kunne kontrollere flytiden for hjemrejsen. Rejsende, som rejser med rutefly såkaldt dynamisk fly, skal kontrollere afgangstider direkte hos flyselskabet.

 

Værelset

Værelset eller lejligheden gælder kun for den/de rejsende, der er anført på billetten, medmindre andet er aftalt med Neckermann Nordics personale før afrejse. Dette gælder også, hvis der er flere sovepladser tilgængelige.

 

Pas og visum
Det er den rejsendes ansvar at kunne fremvise gyldig legitimation og eventuelt visum og indrejsetilladelse, som er nødvendig for rejsen, både for sig selv og for dem, man bestiller for, ved afrejse. Uden for Danmark anbefaler Neckermann Nordic, at pas bruges som gyldig legitimation. Nogle af vores samarbejdspartnere anser pas som den eneste gyldige form for legitimation, også i Europa. Vær opmærksom på, at der i nogle tilfælde kræves, at passet er gyldigt i mindst 6 måneder efter hjemrejsedatoen. Dette kan også gælde for rejser i Europa.

 

Neckermann Nordic er ikke ansvarlig for konsekvenserne, hvis den rejsende ikke kan fremvise gyldige dokumenter som pas, indrejsekrav og visum ved hverken check-in eller indrejse til landet.

 

Læs mere om pas- og visuminformation på vores hjemmeside under Pas & Visum

 

Er du i tvivl om pas eller visum, skal ambassaden altid kontaktes for at få information om, hvad der gælder. Reglerne gælder for turistrejser for indehavere af dansk pas. Andre regler kan gælde for indehavere af pas fra andre lande, længere rejser og forretningsrejser.

 

8. NECKERMANN NORDICS ANSVAR EFTER AFREJSE OG FORPLIGTELSER I TILFÆLDE AF MANGLER

Neckermann Nordic er forpligtet til at gennemføre rejsen i overensstemmelse med udbudsmaterialet, hjemmesiden og rejsedokumentet. Neckermann Nordics forpligtelse gælder alle ydelser, som indgår i aftalen, også dem som leveres af andre end Neckermann Nordic.  Oplysninger i Neckermann Nordics udbudsmateriale og på hjemmesiden er bindende. Neckermann Nordic kan dog ændre oplysningerne i udbudsmaterialet og på hjemmesiden inden rejseaftalen indgås, såfremt kunden inden rejseaftalens indgåelse tydeligt informeres om ændringerne.

Såfremt der mellem Neckermann Nordic og den rejsende er truffet særlige aftaler, som afviger fra de i udbudsmaterialet og på hjemmesiden anførte vilkår, er disse kun gyldige i det omfang, de er påført rejsedokumentet eller på anden måde klart kan dokumenteres.

 

Hvis den rejsende ikke modtager de ydelser, der er lovet på rejsedokumentet eller på hjemmesiden, eller hvis ydelserne er af lavere kvalitet, betragtes dette som en fejl.

Uregelmæssigheder, som almindeligvis må betegnes som bagatelagtige, anses dog ikke som mangler.  Det anses heller ikke for en mangel ved rejsen, at vejr- og temperaturforhold på bestemmelsesstedet afviger fra det sædvanlige, ligesom forhold, som i det væsentlige skyldes den rejsendes egen forsømmelse, ikke betragtes som en mangel ved rejsen.

 

Neckermann Nordic yder ingen kompensation for ulempe grundet forsyningssvigt på hoteller, herunder midlertidige afbrydelser af f.eks. varmt vand, varme og aircondition. Der ydes heller ikke erstatning, hvis swimmingpools og lign. faciliteter midlertidigt er ude af brug på grund af nødvendige reparationer eller vedligeholdelsesarbejder. Endelig fraskriver rejsearrangøren sig ethvert ansvar for oplysninger, som findes i hotellernes egne brochurer og hjemmesider.

 

Såfremt de lokale sundhedsmyndigheder træffer beslutning om, at den rejsende grundet sygdom, epidemi e. lign. På rejsemålet skal forblive på sit værelse eller på hotellet under dele af ferieopholdet, betragtes dette ikke som en mangel, som rejsearrangøren skal kompensere eller er erstatningsansvarlig for. Det gælder, uanset om sundhedsmyndighedernes påbud skyldes de rejsendes eller andres forhold.

Ligeledes er rejsearrangøren ikke ansvarlig for eventuelle meromkostninger til forlænget indkvartering samt evt. forplejning eller for efterfølgende hjemrejse, hvis denne ligger efter det i rejseaftalen fastsatte, hvis de lokale sundhedsmyndigheders retningslinjer har nødvendiggjort dette.

Neckermann Nordic er dog forpligtet til i denne situation at yde den rejsende den fornødne service og praktiske bistand.

 

Vil den rejsende påberåbe sig en mangel ved pakkerejsen, skal den rejsende give Neckermann Nordic repræsentanter eller personale meddelelse herom snarest muligt, efter at den rejsende har konstateret manglen.

 

Er pakkerejsen mangelfuld, kan den rejsende kræve, at Neckermann Nordic afhjælper manglen, medmindre dette er umuligt eller vil påføre Neckermann Nordic uforholdsmæssige omkostninger under hensyn til manglens omfang og de berørte rejseydelsers værdi.

Kan den rejsende kræve afhjælpning, og afhjælper Neckermann Nordic ikke manglen inden for en rimelig frist fastsat af den rejsende, kan den rejsende selv afhjælpe manglen og kræve nødvendige udgifter til afhjælpningen refunderet. Den rejsende skal dog overholde en tabsbegrænsnings pligt. Den rejsende kan undlade at fastsætte en frist, hvis Neckermann Nordic nægter at afhjælpe manglen, eller hvis øjeblikkelig afhjælpning er påkrævet.

Kan afhjælpning ikke kræves af de ovenfor anførte årsager, har den rejsende ret til et forholdsmæssigt afslag i prisen eller efter omstændighederne erstatning for direkte og henførbare, økonomiske tab.

 

Kan en væsentlig del af de aftalte rejseydelser ikke leveres, skal rejsearrangøren uden udgifter for den rejsende tilbyde denne alternative rejseydelser af en så vidt muligt tilsvarende eller højere kvalitet end aftalt, hvis sådanne indgår i Neckermann Nordics sortiment.

Hvis de tilbudte alternative rejseydelser medfører, at pakkerejsen er af en lavere kvalitet end aftalt, har den rejsende krav på et forholdsmæssigt afslag i prisen, medmindre manglen skyldes den rejsendes egne forhold.

Den rejsende kan kun afslå de tilbudte alternative rejseydelser, hvis de ikke udgør en tilsvarende ydelse i forhold til aftalen eller det tilbudte forholdsmæssige afslag er utilstrækkeligt.

Kan Neckermann Nordic ikke tilbyde alternative rejseydelser, eller afviser den rejsende de tilbudte rejseydelser grundet for lav kvalitet, kan den rejsende kræve et forholdsmæssigt afslag og efter omstændighederne erstatning for direkte økonomisk tab.

 

Hvis der foreligger væsentlige mangler, og pakkerejsen omfatter passagerbefordring, har den rejsende ret til, at Neckerman Nordic uden unødig forsinkelse sørger for hjemtransport af den rejsende med et transportmiddel svarende til det aftalte uden omkostninger for den rejsende.

 

Påvirker en mangel pakkerejsen væsentligt, og har Neckermann Nordic ikke afhjulpet den inden for en rimelig frist fastsat af den rejsende, dog med en hensyntagen til de lokale forhold og manglens karakter kan den rejsende hæve aftalen om pakkerejsen.

Hvis den rejsende ophæver aftalen ved bekræftede fejl i henhold til pakkerejseloven, tilbagebetales rejsen minus omkostninger for de dele, som den rejsende har brugt og haft værdi af. Hvis der er inkluderet en hjemrejse, når kunden ophæver aftalen, vil Neckermann Nordic sørge for den rejsendes hjemrejse med et transportmiddel, der svarer til det aftalte, uden omkostninger for den rejsende.

 

Den rejsende har ingen ret til erstatning fra Neckermann Nordic, hvis fejlen skyldes den rejsendes egne omstændigheder, en uautoriseret tredjepart, som ikke kunne undgås eller forudses, ekstraordinære omstændigheder samt pludselige politiske eller juridiske beslutninger, såsom ændringer i luftrumstilladelser, inddragelse af start- eller landingsgodkendelser eller omgåelse af indrejsebestemmelser, selvom Neckermann Nordic har truffet alle rimelige forholdsregler.

 

Neckermann Nordic er forpligtet til at følge erstatningsregler, der er bindende indenfor EU, samt de begrænsninger, som disse indeholder i henhold til internationale konventioner, som er nævnt i pakkerejseloven § 29-31.

Luftfartsselskaber følger de internationale love og regler, der gælder for internationale flyvninger, herunder regler om flyforsinkelser, farligt gods, borttappet bagage samt erstatning ved eventuelt dødsfald og skader.

 

9. Vanskeligheder under rejsen

Støder den rejsende på vanskeligheder under rejsen, er Neckermann Nordic i henhold til pakkerejseloven forpligtet til at yde passende assistance uden unødig forsinkelse. Sådan bistand kan for eksempel omfatte oplysninger om sundhedsvæsen, lokale myndigheder og konsulær støtte. Assistance og/eller hjælp kan ske i form af personlig støtte fra f.eks. rejseleder, hjælp via lokal partner eller support via telefonisk kontakt alt efter omstændighederne og rejsens karakter. Neckermann Nordic har ret til at opkræve et rimeligt gebyr for sådan assistance, hvis situationen er forårsaget forsætligt eller ved uagtsomhed fra den rejsendes side.

 

10. Utilfredshed og klager

Hvis fejl eller utilfredshed opdages efter, at rejsen er påbegyndt, skal den rejsende lave en reklamation på stedet til Neckermann Nordics personale eller repræsentant, så de får mulighed for at rette fejlen. Hvis der ikke indgives en klage på stedet, kan den rejsende ikke kræve nogen erstatning efterfølgende.

Vi godkender ikke reklamation via vores sociale medier, da disse kun reagerer i normal kontortid og kan have begrænsede svartider.

 

Hvis et problem ikke kan løses på en tilfredsstillende måde på stedet, kan en reklamation indsendes skriftligt til [email protected] senest 4 uger efter hjemkomsten.

 

Hvis klagen vedrører flyrejsen med fx forsinkelser og aflyste fly, eller at du bliver nægtet boarding af forskellige årsager, skal du kontakte flyselskabet direkte uden forsinkelse, da nogle flyselskaber har kort modtagetid for klager.

I tilfælde af tvist om fejl kan kunden bringe sagen for generelle klagenævn i Sverige (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se 

Bemærk, at ARN accepterer reklamationer på enten engelsk eller svensk.

 

11. Efter rejsen

Efterlysning af glemte sager må ske omgående efter hjemkomsten. For at foretage en eftersøgning på glemte sager, opkræver vi et gebyr uanset om genstanden findes eller ej, samt et tillæg for post eller fragt eller andre fragtomkostninger. Vi er ikke ansvarlige for eventuelle told- og momsafgifter. Vi er ikke ansvarlige for transporten eller for tilstanden af genstanden ved ankomst.

 

Hvis vi efter hjemkomst skal fremvise en kopi af bekræftelsen/billetten, opkræver vi et administrationsgebyr på minimum 250 kr. for det merarbejde som dette medfører. 

 

12.Medlem af Kammarkollegiet i Sverige
Neckermann Nordic giver rejsegaranti til Kammarkollegiet i Sverige som sikkerhed for din rejse. Læs mere her.

 

13.Personlige oplysninger

Neckermann Nordic lægger stor vægt på databeskyttelse. Vores mål er at garantere dig det højeste niveau af databeskyttelse og datasikkerhed. Vi behandler alle personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning.

 

Du er forpligtet til at læse oplysningerne på hjemmesiden om persondata og cookies igennem. Klik her.

 

14.Markedsføring

På hjemmesiden kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev. Som abonnent på vores nyhedsbrev via e-mail, accepterer du samtidig at vi regelmæssigt bruger din e-mailadresse til at sende dig nyheder samt anden markedsføringsinformation og kommunikation. Du kan til enhver tid vælge at framelde dig nyhedsbrevet.

 

15.Forbehold for ændringer
Neckermann Nordic forbeholder sig ret til at ændre i de afgivne oplysninger og i de kontraktmæssige vilkår, der gælder for pakken, inden aftalen indgås med kunden. Vi tager forbehold for mulige tryk- og korrekturfejl.

 

16.Andet

Kun fly og kun hoteller

Ved bestilling af kun fly eller kun hotel (rutefly eller med charterfly), skal rejsen betales direkte ved bestilling. Du er ikke omfattet af pakkerejseloven og Neckermann Nordic optræder her kun som agent for flyselskabet eller hotellet. Flyselskabet er ansvarlig for flyvetidsændringer, aflyste fly, bagage mm. Eventuelle klager eller krav rettes direkte til flyselskabet eller hotellet.

Kun fly og kun hotel kan som hovedregel ikke refunderes.

 

Det er den rejsendes eget ansvar at tjekke og holde sig ajour med eventuelle tidsændringer, og Neckermann Nordic er ikke ansvarlig for eventuelle yderligere omkostninger, der måtte opstå. Vi anbefaler, at du ALTID tjekker afgangstider hos flyselskabet.

De rejsende er også forpligtet til at være kontaktbare på det mobilnummer, der er angivet i bestillingen, da ændringer kan blive varslet via sms.

 

Flybilletter med 2 forskellige bookingnumre, dvs. ture bestående af 2 eller flere enkeltrejser håndteres som separate ture, helt uafhængige af hinanden. Ved køb af separate flybilletter (kun flyvninger) er Neckermann Nordic ikke ansvarlig for manglende kompensation i forbindelse med tidsændringer, forsinkelser eller aflyste fly.

 

Ved køb af kun flybillet annulleres hjemrejsen, hvis udrejsen ikke benyttes. Det er ikke muligt at benytte hjemrejsen alene som en enkeltrejse.


Uspecificeret rejse
En uspecificeret rejse er ikke en nedsat ordinær rejse, men en særlig rejsearrangement med særlige betingelser. En uspecificeret rejse betyder, at flyrejsen som præsenteres i Neckermann Nordics program er den samme, men ikke indkvarteringen. Indkvarteringen tildeles ved ankomst til destinationen. Indkvarteringen kan være beliggende hvor som helst på den annoncerede destination (f.eks. hele Rhodos eller hele Kreta), og det garanteres ikke, at hotellet indgår i Neckermann Nordics ordinære hotelprogram. Indkvarteringen kan ske på hotel/pension/privat værelse eller i lejlighed.
Indkvarteringen kan være af meget enkel standard, f.eks. kategori 2.
Neckermann Nordic garanterer privat bad og toilet.
Selvom hotellet skulle tilbyde servering, er måltider ikke inkluderet i prisen.
Aircondition og pengeskab er ikke inkluderet.
Rengøring under opholdet er normalt ikke inkluderet.
Skift af indkvartering kan forekomme én gang under opholdet.
Arrangøren kan ikke på forhånd informere om forstyrrelser såsom igangværende byggearbejder.
Rejsende, der rejser alene, skal betale et tillæg for enkeltværelse.
Prisen inkluderer ikke transfer mellem lufthavn og indkvartering, retur til lufthavn ved afrejse, skift mellem indkvarteringer, hvis der sker et skift under opholdet i forbindelse med hotellets check-ud og check-in tider.
Ønsker kan ikke imødekommes.
Arrangøren garanterer, at maksimalt 2 personer på en booking indkvarteres på samme hotel.
Ingen rejselederservice.
Vi anbefaler, at personer med krav til deres indkvartering vælger en specificeret indkvartering. Vi fraråder rejsende med bevægelseshandicap eller handicap generelt, samt rejsende med børn, at vælge en uspecificeret indkvartering.

 

Uspecificeret All Inclusive* er en uspecificeret rejse (se ovenfor), hvor arrangøren garanterer mindst et 3-stjernet hotel med Enkel All Inclusive, men i øvrigt med samme betingelser som ovenfor.

 

Golfrejser

De samme regler for betaling, depositum og afbestilling som for almindelige rejser gælder, men derudover gælder: Afbestilling af bestilte starttider skal ske 45 dage før afrejse. Afbestilling mindre end 45 dage før afrejse, opkræves 100% af starttidernes pris.
Golfklubben forbeholder sig retten til at ændre den bekræftede starttid.

 

Grupperejser Golf (minimum 8 personer)
Ved bestilling af golfrejse skal depositum betales efter reglerne. Udover depositum skal omkostninger til starttider også betales sammen med depositum, hvis dette fremgår af aftalen.
Datoer for slutbetaling og særlige afbestillingsregler for grupperejser med golf meddeles grupper ved reservationen.
For at blive betragtet som en golfgruppe skal man være minimum 8 voksne betalende, som skal spille golf. Ikke-golfspillende medrejsende tælles ikke med i golfgruppen.

 

Grupperejser
Særlige rejsevilkår gælder for grupperejser og fås efter anmodning for grupperejser. Dette afhænger af gruppens størrelse og specifikke ønsker.

For grupper med individuelt betalende rejsende, fx deltager i en træningsrejse, golfrejse osv., henviser vi til de sædvanlige rejsevilkår.

 

Udflugter
Når du bestiller udflugter på destinationen, arrangeres dette altid i regi af den lokale agent, vi samarbejder med på destinationen. Agenten har tilladelser, forsikringer og licenser til at arrangere udflugter, og dette er statskontrolleret. I de tilfælde hvor agenten arrangerer udflugter via en underleverandør, har disse også gyldige tilladelser, licenser og forsikringer. Udflugter bestilles og betales samtidigt på destinationen og er bindende med undtagelse af sygdom og fremvisning af lægeerklæring. Nogle udflugter har en risikofaktor, og det er dit ansvar at sikre, at udflugten passer til dig og/eller dit rejseselskab, inden du bestiller. Det er vigtigt, at du og dit rejseselskab følger alle instruktioner, vejledninger og informationer, som rejselederen/udflugtslederen giver jer, især med hensyn til dit og dit rejseselskabs sundhed og sikkerhed. Ved bestilling af udflugt skal der altid oplyses et aktuelt mobilnummer, da der kan komme informationer med kort varsel, som f.eks. tidsændring, trafikforstyrrelser mv. Personer under 18 år må ikke tage på udflugt uden voksent selskab.
De fleste udflugter og arrangementer kræver et vist minimum eller maksimum antal deltagere for at kunne gennemføres. Udflugter kan også blive aflyst med kort varsel på grund af dårligt vejr, strejker eller andre ydre omstændigheder uden for vores kontrol. Vi er ikke ansvarlige for omkostninger, der opstår i forbindelse med, at vi er nødsaget til at aflyse en udflugt pga. af ovenstående grund.
Udflugterne kan have deltagere af blandet nationaliteter. Nogle gange foregår vejledningen på skandinavisk i de lovede tilfælde, men som regel foregår alt på engelsk. Oftest foregår udflugterne med indenlandske officielle guider. Din billet skal angive afhentningssted og tidspunkt. Afhentningsstedet er ikke altid på et hotel, men kan være på nærmere angivne andre steder, hvor du selv skal komme hen. Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i udflugtsprogrammet med kort varsel, og i før- og lavsæson er programmet begrænset.

Ring til os eller vi kan ringe dig op
78 71 73 71
Neckermann gør det muligt!
footer logo
tournate logo