Tilmelding til nyhedsbrev
Navn
Efternavn
Postnummer
Fødselsdato
Mail
Fortrolighedspolitik for mailabonnement
Tilmeld dig
Vi ringer gerne til dig!
Fornavn Efternavn
Telefonnummer
Meddelelse
Ønsket tidspunkt

OM OS KONTAKT OS
Om hotellet



KLASSIFIKATIONER
Det er hvert lands turistmyndighed der uddeler klassifikationer, der kaldes antallet af stjerner mellem 1-5, og hver virksomhed skal ansøge om dette og de skal følge visse kriterier. Stjernernes hovedopgave er at fortælle dig, hvad hotellet har at byde på, og hotellet bedømmes som en helhed med f.eks. kvalitet af faciliteter og udstyr samt et generelt indtryk.
Bemærk at stjerner gives efter landets standard, hvoraf man ikke kan sammenligne lande imellem, men at f.eks. 5 stjerner er landets bedste standard. Men selv inden for landet kan der være forskelle indenfor samme hotelkategori, da hotellerne har forskelligt udseende og andre faciliteter. Hotellets beliggenhed påvirker ikke klassificeringen.
Som regel afspejles standarden inden for samme kategori ofte i prisen.
 
Husk også, at lejlighedshoteller i for eksempel Tyrkiet ikke har nogen officiel klassificering, og i Grækenland er standarden forskellig mellem lejlighedshoteller og hoteller inden for samme kategori. Boutiquehoteller har normalt ingen klassificering, da de er små og har et mindre antal værelser og er niche som boutique.
 
Som retningslinje kan nedenstående oplysninger bruges.
 
***** Førsteklasses hotel med mange faciliteter, bekvemmeligheder, service og en høj standard for indkvartering.
**** Bedre middelklasse med faciliteter.
*** Mellemklasse hotel, gennemsnitlig standard og nogle faciliteter og en vis service.
** Enkel standard, men funktionel med få eller ingen faciliteter
* Meget enkel standard og lav komfort.
 
Vi hos Neckermann Nordic skriver hotellets officielle klassifikation på hjemmesiden og vores ansvarlige hotelafdeling tager altid et kig på hotellets officielle certifikat, inden vi offentliggør informationerne.
 
HOTEL MÅLTIDER
De måltider der er inkluderet i rejsen, skal fremgå af billetten og i hotelbeskrivelsen. Husk at rækkefølge nedenfor er et eksempel og skal ses som en generel retningslinje. Størrelse og klassificering af hoteller styrer også udbuddet.
 
Kontinental morgenmad/morgenmad: Smør, brød, marmelade, kaffe/te.
 
Morgenbuffet: En større morgenmad med f.eks. flere slags brød, ost og andet pålæg, æg, yoghurt, frugt, grøntsager og forskellige typer marmelade (nogle gange tilbydes friskpresset juice mm. mod merpris).
 
Halvpension: Morgenmad og aftensmad (kan nogle gange byttes til frokost). Aftensmaden kan serveres enten som buffet eller som menu. Nogle hoteller skifter mellem buffet og menu afhængig af sæson og antal gæster. Drikkevarer er normalt ikke inkluderet i halvpension.
 
Helpension: Morgenmad, frokost og aftensmad. Drikkevarer er normalt ikke inkluderet i helpension.
 
All Inclusive: Indkvartering inkluderer måltider, lokale drikkevarer og forskellige snacks på hotellet. Morgenmad, frokost og aftensmad serveres normalt i hotellets buffetrestaurant. Hvad All Inclusive koncept indeholder varierer fra hotel til hotel og land til land. Nogle gange er det også inkluderet, hvis der er en, et besøg på hotellets A la carte restaurant, gratis eller mod et servicegebyr, hovedsageligt på nogle bedre hoteller.
All Inclusive-standarden er relateret til hotellets øvrige standard; Hvis det er en høj hotelstandard, er altomfattende tilbud også mere omfattende og omvendt. Men der er hoteller, der er 3-4 stjerner, der kan have et mere simpelt All Inclusive udbud med kun morgenmad og frokost og aftensmad med 2-3 hovedretter og et udvalg af grøntsager, røre og dessert/kager.
Drikkevarer som lokal vodka, cognac og gin samt lokale læskedrikke er normalt inkluderet. På langt de fleste hoteller er importerede drinks, cocktails, friskpresset juice eller speciel kaffe og lignende ikke inkluderet i All Inclusive konceptet. Drikkevarer serveres ofte i plastikglas af sikkerhedsmæssige årsager omkring poolen. Drikkevarer på flaske koster som regel altid ekstra i alle hotellets barer og til maden. Bor du på et lejlighedshotel og har All Inclusive, kan du regne med at køleskab og kogefaciliteter er slukket for brug. All Inclusive starter når du tjekker ind og slutter når du tjekker ud. All Inclusive gæster får tildelt et armbånd ved indtjekning på hotellet og som skal bæres under hele opholdet. Uden armbånd har hotellet ret til at nægte mad og drikke. Aldersgrænsen for alkoholholdige drikkevarer er 18 år. I lavsæsonen hvor hotellerne har få gæster kan måltiderne bestå af en menu i stedet for en buffet.
 
Ultra All Inclusive: All Inclusive med lidt ekstra. Hvad der er inkluderet, varierer fra hotel til hotel, men omfatter normalt faciliteter, der normalt koster ekstra, nogle importerede alkoholholdige drikkevarer, roomservice og et større udvalg af à la carte-restauranter. Se venligst informationen under hvert hotel, hvad der præcist er inkluderet i dit Ultra All Inclusive hotel.
 
Det er ikke altid muligt at få light læskedrikke inkluderet i hotellets All Inclusive program. Vedrørende specielle fødevarer, se afsnittet kaldet SPECIELLE FØDEVARER & ALLERGIER/FØR AFREJSE.
Det sker også, at i lavsæsonen, hvor hotellerne har lav belægning, består måltiderne af en fast menu i stedet for en buffet.
 
Bemærk venligst, at nogle hoteller har en dresscode, hvilket betyder dresscode ved middagen såsom lange bukser til mænd i restauranten. Ifølge internationale hotelregler er det ikke tilladt at medbringe egen mad eller drikke op til hotelværelserne og i nogle tilfælde også på hotellets område. Det er vigtigt at respektere de regler, som hotellerne har for alles trivsel.
Hvis din ankomst eller afrejse til/fra hotellet finder sted tidligt om morgenen eller om aftenen, kan du gå glip af et eller et par måltider, hvis du har bestilt morgenmad, halv eller helpension eller All Inclusive. Ingen måltider er inkluderet efter du har tjekket ud af hotellet.
 
CHECK-IN OG CHECK-UD
På ankomstdagen har du normalt ikke adgang til dit hotelværelse før kl. 15:00.
På afrejsedagen er udtjekning ofte kl. 12.00, nogle gange endda så tidligt som kl. 10.00 ifølge internationale regler. Dette gælder også hvis afrejsen fra hotellet sker om aftenen/natten eller den efterfølgende morgen. Skal du afsted efter udtjekningstidspunktet kan du på nogle hoteller om muligt betale for en såkaldt sen udtjekning og beholde værelset længere. Dette er mellem hotellet og den rejsende og er uden for Neckermann Nordics kontrol. Kontakt hotellet for information og eventuel betaling. Mange hoteller har et rum til bagagen (kan være ubevogtet), hvor bagage kan efterlades efter udtjekning og nogle gange er der også brusefaciliteter. Neckermann Nordic og hotellet er ikke ansvarlige for gæsternes bagage. Alle måltider ophører med at være gyldige når du har tjekket ud. Nogle gange, kan du blive opkrævet et beløb, hvis du kun har booket et hotelværelse uden en flyvning. Du kan blive bedt om at sikre et beløb for afregningen ved afrejse ved indtjekning. Dette beløb trækkes normalt fra dit kreditkort.

Bemærk, at du på nogle hoteller vil blive bedt om at efterlade et depositum ved ankomsten som sikkerhed for eventuelle skader på værelset, på ca. 50-200 euro (kontant eller med kort), som vil blive refunderet, når du tjekker ud.

 
VÆRELSER OG LEJLIGHEDER
Standarden kan være enklere end hvad vi er vant til i Danmark og afhængig af hvilken kategori du har booket og hvornår hotellet er bygget eller renoveret. Nogle gange er der intet badeforhæng, og afløbet er ikke så effektivt. Afløbsrørene har små dimensioner og det sker i nogle lande, at man skal smide toiletpapiret i en spand ved siden af ​​toilettet. Det kan være lydhørt indenfor hotellerne på grund af lettere isolering. Nogle værelser og lejligheder har begrænsede udluftnings muligheder, for eksempel kan udluftning undertiden kun ske gennem terrassen / altan døren.
Værelsernes/lejlighedernes størrelse, design og indretning kan variere inden for samme kategori og har ingen indflydelse på prisen. Placeringen kan variere med hensyn til udsigt, adgang til sollys og evt. muligvis forstyrrende omgivelser og det berettiger ikke til prisafslag eller kompensation.
I lejlighederne er køkkenet/tekøkkenet normalt kun egnet til enkel madlavning og køkkenudstyret er begrænset. Regn ikke med ostehøvle, kartoffelskrællere og kaffemaskiner. Ting som rengøringsmidler, opvaskebørste, toiletpapir og karklud medfølger ikke i lejlighederne. Er der minibar på værelserne, kan man ikke forvente at det er lige så koldt som i et køleskab.
 
LEJLIGHEDER
Lejlighedshoteller kan ofte mangle standard hotelydelser og faciliteter. Nogle gange er der ingen reception, men hvor der er, er den ofte kun bemandet et par timer om dagen. Et tekøkken er kun beregnet til simpel madlavning. Opvaskemiddel, karklud og viskestykke er ikke inkluderet i udstyret og der er sjældent ostehøvle, kaffemaskiner eller bryggetragte, piskeris, kartoffelskræller osv. I nogle lejligheder bruges gas til madlavning og opvarmning af varmt vand. Lejlighederne er ikke altid udstyret med separat spiseområde eller med separat stuemøbler. I tilfælde hvor der er lovet spiseområde, kan det være på altanen eller terrassen. Garderobepladsen er ofte begrænset. Sovesofaer er almindelige. Et-værelses lejligheder eller studioer er ofte små i størrelse og består af et kombineret soveværelse og stue, nogle gange blot et normalt hotelværelse med tekøkken. To-værelses lejligheder består normalt af et soveværelse med to almindelige senge og et kombineret soveværelse/stue med tekøkken. Tre-værelses lejligheder består ofte af to separate soveværelser med to almindelige senge i hvert soveværelse og en stue med tekøkken og ekstra senge. Værelsesstandard, layout og indretning kan variere. Nogle lejligheder er privatejede og kan variere i størrelse, indretning og udstyr fra andre.
 
SENGE/EKSTRASENG/BARNESENG
Standarden på senge er som regel ikke som i Danmark. Det meste af tiden er der ingen topmadras og der er blødere og hårdere senge og man kan ikke vide det på forhånd. Sengene kan være kortere end to meter og en dobbeltseng omfatter desuden senge i størrelsen 120-160 cm med fælles madras og sengetøj til to personer. Det hænder også at dobbeltværelserne har to senge i størrelsen queensize 140 -160 eller kingsize 180 cm eller bredere, og de har også fælles madras og sengetøj. Hvis flere end to personer deler disse værelser, deler de også de eksisterende senge som så tælles som almindelige senge til fire personer.
En ekstra seng er ikke en almindelig seng og kan være en sammenklappelig ekstra seng, sovesofa, køjeseng, eller en sammenklappelig lænestol som er af en mere simpel standard og komforten er dårligere end i en almindelig seng. Den er ofte kortere og smallere end en almindelig seng og kan nogle gange fastgøres til væggen. Det hænder at man selv skal rede sengen og det gør, at værelset/lejligheden også reduceres i plads og rummet kan føles trangt.
Barnesenge skal bestilles og fås i begrænsede mængder og kan ikke garanteres. Det er nogle gange ikke muligt at have ekstra senge og barnesenge på værelset.
Det samlede antal senge i et rum er kontrolleret af myndighedernes sikkerhedsbestemmelser.
 
BALKON/TERRASSE/FRANSK ALTAN/ UDSIGT

Det fremgår af hotelbeskrivelsen om værelset/lejligheden har balkon eller terrasse og hvilken udsigt. En fransk altan er ikke en altan man kan sidde på, men mere et udluftningsvindue. Balkonen/terrassen er ikke altid størrelsesmæssigt tilpasset eller indrettet efter antallet af beboere i værelset/lejligheden. Hvis det er muligt at bestille en særlig udsigt, oplyses dette på hjemmesiden og skal fremgå af billetten. De fleste hoteller opkræver et tillæg for værelser med udsigt ud mod poolområdet, havet, haven osv. Det betyder ikke at du har direkte udsigt til poolen, haven eller havet, men at værelset ligger på den side af hotellet der vender ud mod f.eks. haven og nogle gange kan udsigten også være sløret af træer. Værelse mod omgivelserne betyder at værelserne kan vende mod alt i hotellets omgivelser f.eks. en anden bygning eller en parkeringsplads. Nogle balkoner har højt overdækket rækværk der kan skjule udsynet når man sætter sig.
 
INTERNET/Wi-Fi
Mange hoteller tilbyder internetforbindelse forskellige steder, eks. kun i receptionen, offentlige områder eller overalt på hotellet. Dette kan være gratis eller mod betaling. En god ting at huske på er, at forbindelsen varierer i hastighed og ikke er så pålidelig som i Danmark, derfor kan vi aldrig garantere fuld adgang til internettet. Kortere afbrydelser og afbrydelser på et par timer er almindelige, og mange hoteller tillader heller ikke at man forbinder til en VPN-forbindelse eller lignende da deres forbindelser er spærret for denne type trafik. Hotellets Wi-Fi er primært til mail, Facebook mm. og fungerer ofte ikke godt nok til streaming, download af film eller hvis du havde tænkt dig at arbejde. Wi-Fi bliver ofte langsommere, jo flere personer er tilsluttet på samme tid.
 
RENGØRING
De fleste hoteller anvender enklere rengøring, hvilket betyder rengøring af badeværelser, aftørring af bordoverflader, tømning af skraldespande og opredning af sengene. Dette sker normalt 2 gange om ugen, men nogle gange oftere på hoteller med højere klassificering. Sengelinned og håndklæder skiftes som udgangspunkt 2 gange om ugen og så regnes det med, at de er rene på ankomstdagen. Det er ikke altid sikkert at gulvene når at vaskes hver gang rengøringspersonalet er i lokalet, men det kan ske engang i løbet af ugen. Rengøringen kan foregå både formiddag og eftermiddag, og sætter du et skilt op eller midlertidigt ikke lukker rengøringspersonalet ind, kommer de først tilbage næste rengøringsdag. Har du bestilt en lang ferie, foregår rengøring med skift af sengetøj og håndklæder en gang om ugen. Uanset hotelstandard kan håndklæder være små og i begrænset antal. Opvask er ikke inkluderet i lejligheder.
 
LAVSÆSON/HØJSÆSON
I lavsæsonen er de travle destinationer stille og i højsæsonen kan aktiviteten stige selv på de stille destinationer. Der kan også være mere aktivitet i skoleferier og helligdage, selvom perioden regnes som lavsæson. I højsæsonen er der stor aktivitet, restauranter og barer er åbne – alt er i bevægelse. Hoteller kan blive overfyldte og service kan opfattes som langsom.
I lavsæsonen kan nogle restauranter og virksomheder være lukkede. Udflugter kan aflyses pga. dårligt vejr eller for få deltagere. I starten og slutningen af ​​sæsonen når hotellerne ikke har så mange gæster så kan nogle aktiviteter og faciliteter såsom restauranter, pools mm. have begrænset åbningstider eller være helt lukket.
Det sker også at i lavsæsonen hvor hotellerne har lav belægning, så består måltiderne af en menu i stedet for en buffet.
 
NYBYGGEDE HOTELLER
Når et hotel er helt nybygget og nyåbnet, kan der bl.a. være forsinkelser i leverancer eller tekniske uheld opstår. Når hotellet åbner, kan der også være mindre driftsforstyrrelser og alle faciliteter er muligvis ikke helt på plads. Et helt nybygget hotel lider normalt af en række "børnesygdomme". Disse hoteller kan der nogle gange være rabat på da alt ikke helt flyder som det skal.
 
AFSTAND INDEN FOR HOTELLET
Nogle hoteller består af flere bygninger hvilket så kan betyde at du bor langt fra hotellets reception, restaurant, pool osv. Der er også rigtig store hotelfaciliteter som ejer et stort jordareal, og det kan være lidt af en tur til stranden selvom der står 0 m. Det skyldes at hotellets grund løber langs ved stranden.
 
IKKE SOM HJEMME
Neckermann Nordics rejser går til lande der i kultur og miljø adskiller sig fra vores egen, nogle gange væsentligt. Det der oftest bemærkes som anderledes er madvaner, hotelstandarder, kommunikation, infrastruktur og forskellige livsstile. Senge mangler normalt en topmadras. "Danske" dyner findes sjældent og senge er normalt lavet med lagner og nogle gange også tæpper.
 
SUNDHED OG SIKKERHED
Standarder og regler varierer fra land til land og holder ikke altid samme høje niveau som vi er vant til i Danmark. Vi kræver at alle vores hoteller overholder gældende regler for sundhed, sikkerhed og brand. Ved ankomst til hotellet bør du finde ud af brandinstruktioner og nødudgang. Børnesikkerhed er ikke af samme standard som i Danmark.
Bakteriefloraen er anderledes end derhjemme og det er trist at få sin ferie ødelagt af for eksempel en mavesygdom. Ofte er det maden på hotellet som får skylden, men dette er normalt ikke årsagen. Faciliteter, pools og mad testes løbende og i mange tilfælde af eksterne virksomheder. På større hoteller bliver restaurant- og køkkenpersonalet som regel jævnligt uddannet i hygiejne.
En almindelig årsag til mavesygdom er virus, og en enkelt person kan under rejsen smitte en lang række andre mennesker hvor alle færdes. Det meste af tiden skal der prøver til for at vide hvilken virus du har, men så er det også meget svært at svare på hvor du har det fra. Vær altid omhyggelig med håndhygiejnen.
 
POOL, FITNESS, TENNISBANE OG LIGNENDE
Poolerne er som udgangspunkt åbne fra morgen til aften, fx 08:00-19:00 dels for en sikkerheds skyld og dels fordi poolen bliver renset om natten. Nogle gange kan poolen tømmes/lukkes for en større rengøring. I det tidlige forår og det sene efterår kan hotellerne lukke poolen. Børnepoolen kan nogle gange være en separat del af hovedpoolen.
Hvis hotellet har en opvarmet udendørs pool, står dette i hotelbeskrivelsen. Temperaturen ligger normalt på omkring 22 grader. Poolens varmeanlæg kan være med solpanel eller el som normalt ikke kører om natten, hvorfor det kan være koldere i poolen i de tidlige morgentimer. Indendørs pools kan kun opvarmes i visse perioder, f.eks. vintertid.
På de fleste hoteller er det af hygiejnemæssige årsager ikke tilladt at medbringe mad og drikke til poolen. Solsenge ved poolområdet er ofte begrænsede og svarer ofte ikke til det antal af gæster der bor på hotellet. Det er ikke tilladt at reservere solsengene. Der kan være forskellige regler omkring badetøj, såsom forbud mod burkinier eller at du ikke må gå uden en bikinitop.
 
På de hoteller, hvor der er fitnesscenter, kan tilbuddet være begrænset og standarden enkel. Hotellets tennis-, boule- og minigolfbaner kan være mod betaling og af varierende standard.
 
RØGFRI HOTEL
De fleste hoteller i dag har en form for rygeforbud. Det kan godt være at rygning kun er tilladt på anviste steder, men oftest må man også ryge på balkonen/terrassen. Rygeforbuddet gælder også for e-cigaretter. Det er ofte forbudt at ryge indendørs, både på værelset/lejligheden og i hotellets generelle faciliteter såsom reception og eventuelle restauranter. Rygning kan også være forbudt på hotellets offentlige udendørsfaciliteter, såsom poolområdet eller strandområdet. Vi beder dig at tage hensyn og følge hotellets regler.
 
VÆRDISAGER OG PENGE
På de fleste hotelværelser er der pengeskabe til leje mod et gebyr og eventuelt et depositum til at lægge værdigenstande som penge og pas mm. Nogle gange er disse i receptionen. Vi og de fleste forsikringsselskaber anbefaler altid, at du lejer et pengeskab og ikke efterlader dine værdigenstande synlige i værelset/lejligheden. Bemærk at det er en direkte aftale mellem gæsten og hotellet og Neckermann Nordic er ikke ansvarlig for skader, indbrud eller tyveri i pengeskab/depot.
 
VARME, VAND, AIRCONDITION, EL
Hvis hotellet har aircondition og hvis det er gratis eller mod betaling, står dette på hjemmesiden i hotelbeskrivelsen. I tilfælde hvor det er mod betaling, betaler du direkte til hotellet. Der findes forskellige typer aircondition på værelserne/lejlighederne.
Med individuel aircondition kan du selv styrer tiden og antal grader. Normalt virker det kun når du er på værelset og slukker hvis du har balkondøren åben.
Med central aircondition, så styrer hotellet hvornår det er tændt og hvor mange timer det er tændt og det afhænger af vejrtemperaturerne. Den er også tændt når du ikke er på værelset.
Der er normalt en aircondition pr. værelse/lejlighed, også selvom værelset/lejligheden består af flere værelser. Hvis der er mere end en aircondition, er det almindeligt at du skal betale for begge, dvs. du kan ikke vælge at bruge og betale for kun den ene. Der findes en række forskellige airconditions med forskellige kapaciteter og støjniveauer, og de er ikke altid kontrollerbare. Hvis din aircondition ikke fungerer som det skal, skal dette meddeles direkte til hotellet. Stort set er ingen airconditions helt lydløse, nogle enheder kan endda opfattes som forstyrrende.
Når det kommer til opvarmning af hotelværelset, fx november til marts, bruges airconditions omvendt. Du hæver med andre ord varmen i stedet for at sænke den. Nogle gange er der ingen varme på hotellet og i så fald stiller hotellerne som regel op med ekstra tæpper. En god idé er at medbringe en varm pyjamas. Nogle gange er der også elektriske elementer at låne.
Det varme vand opvarmes ofte ved hjælp af solcellerne på tagene. Det kan ske at det kolde og varme vand løber ud midlertidigt i de tider af døgnet hvor mange gæster går i bad eller på grund af dårligt vandtryk. Vandrationering og offentlig vedligeholdelse kan også forekomme og er helt uden for Neckermann Nordics kontrol.
Elnettet kan i visse tilfælde være overbelastet, hvorfor der kan forekomme strømafbrydelser. Der er hoteller der har generatorer i tilfælde af strømafbrydelser, men disse er som regel til at holde det væsentlige kørende såsom køkken, reception og belysning. Det er almindeligt at airconditions ikke virker, når generatoren kører.
 
BRUG AF HOTELVÆRELSE/LEJLIGHED

Hvis du ikke tjekker ind på hotel-/lejlighedskomplekset ved ankomst og du ikke har aftalt andet, vil hotelreservationen blive annulleret. Du kan ikke aflevere værelset/lejligheden til andre end dem der står på billetten.
 
USPECIFICEREDE REJSER / LAST MINUTE
Nogle gange sælges såkaldte uspecificerede rejser eller last minute som de også kaldes. Disse kan have en lavere pris, men ikke altid, og du skal ikke se disse rejser som en realisering af almindelige rejser. For disse rejser er overnatningen uspecificeret og kan ikke bekræftes før afrejse. Der gælder ingen rabatter på disse priser. Indkvartering kan foregå både inden for eller uden for Neckermann Nordics faste hotelprogram og på alle destinationer. Indkvartering tildeles ved ankomst til destinationen i lufthavnen.
Man kan ikke stille samme krav som ved køb af en almindelig/specificeret rejse, og overnatningen kan være meget enkel og ofte på hoteller der ikke er en del af Neckermann Nordics faste program. Du får eget toilet og bad og et rejseselskab på maks. fire personer kommer til samme hotel, det vil sige at de skal være på samme booking. Hvis du bestiller separate rejser, kan du få forskellige hoteller og destinationer. Indkvartering foregår i almindelige senge og i ekstra senge hvis der er flere end 2 personer. Vi kan ikke garantere at der er pengeskab, aircondition, pool eller andre faciliteter. Der kan være forstyrrelser fra byggeri, trafik, nærliggende restauranter og diskoteker mm. Desuden kører transferbussen ikke altid hele vejen op til hotellet. Rejseledere kan kontaktes via telefonservice. Der kan forekomme skift af hotel/lejlighed under opholdet (nogle gange mere end én gang og endda med kort varsel), og i disse tilfælde tilbydes en transportmulighed og hvis tiden ikke passer, så står du selv for transporten.
Måltider og rengøring er normalt ikke inkluderet, dog sker det nogle gange at der sælges uspecificeret All Inclusive, og dette skal fremgå af billetten. Disse hoteller er med enkelt All Inclusive. Hvis du efter at rejsen er påbegyndt afviger fra arrangementet, er du forpligtet til at meddele dette til Neckermann Nordic.
Husk, at uspecificeret overnatning kun skal vælges hvis du er tryg ved enkel overnatning på et af destinationens enkleste hoteller. For dem, der stiller krav til deres bolig og ønsker forudgående information, anbefaler vi at vælge specificeret rejser.
Rejsende med bevægelseshandicap eller særlige behov samt rejsende med børn, bør vælge specificerede rejser.

Ønsker du at skifte til et hotel med en bedre standard når du først er ankommet, kan det arrangeres afhængigt af tilgængelighed og ved at betale forskel og administrationsgebyr samt afbestillingsomkostninger, se afsnittet ændring af hotel. Bemærk venligst at der ikke er nogen garanti for at der er ledige hoteller at skifte til. Du kan købe transfers udover en uspecificeret rejse.

Ring til os eller vi kan ringe dig op
78 71 73 71
Neckermann gør det muligt!
footer logo
tournate logo